Uudenmaan piiri

Uusi jäsenrekisteri otetaan käyttöön kesäkuun alussa

SEURAINFO 6.5.2015: Uusi Jäsenrekisteri otetaan käyttöön kesäkuun alussa

Palloliiton uusi jäsenrekisteri otetaan käyttöön kesäkuun alussa 2015. Samassa yhteydessä PalloVerkko poistuu kokonaan käytöstä. Jäsenrekisterin uudistushanke tehdään yhdessä FIFA:n kanssa.  Hanke on osa FIFA Connect -projektia, jossa Suomi on mukana.

Muutoksella on tilapäisesti vaikutusta pelaajien ja seurojen toimintaan jäsenrekisterissä 18.5. alkaen. Arvioitu siirtymäaika on kahdesta kolmeen viikkoa. Siirtymäajan aikana pelipassien ja vakuutusten ostaminen tai pelaajasiirtojen käynnistäminen ja loppuun vieminen ei ole mahdollista jäsenrekisterin kautta.

Painavista syistä seurat voivat hankkia pelipasseja ja vakuutuksia sekä tehdä edustusoikeuden siirtoja väliaikaisratkaisun avulla. Esimerkiksi kesäkuun jalkapallokoululaisten rekisteröinti onnistuu tarvittaessa tätä kautta. Väliaikaisratkaisusta tiedotetaan tarkemmin seuroille 13.5.2015.

Vanha pelaajarekisteri, Palloverkko, suljetaan maanantaina 18.5.2015 klo 12.00, jonka jälkeen PalloVerkko poistuu kokonaan käytöstä

-          kaikkien maksujen pitää olla maksettuna ma 18.5.2015 klo 12:00 mennessä

-          sulkemisen jälkeen PalloVerkkoon ei pääse enää kirjautumaan

-          pelipasseja tai vakuutuksia ei voi ostaa ennen kun uusi järjestelmä, Pelipaikka, on käytössä kesäkuun alussa. FIFAlta saatu arvioitu takaraja uuden rekisterin käynnistymiselle on 8.6.

-          uusia pelaajasiirtoja ei voi aloittaa

-          keskeneräiseksi mahdollisesti jääneitä pelaajasiirtoja ei voi viedä loppuun, vaan ne on aloitettava uudelleen uudessa järjestelmässä sen käynnistyttyä

Jäsenrekisterin tukipalvelun (avoinna arkisin klo 9-11 ja 12-15, p. (09) 3158 5000 ja email: tuki@palloliitto.fi) lisäksi saat apua piiritoimistolta: www.palloliitto.fi/uusimaa. P. 09 530 6260.

Palloliiton toimisto on helatorstaista johtuen suljettuna 14.5. Tukipalvelu palvelee normaalisti perjantaina 15.5. klo 9-11 ja 12-15 sekä järjestelmämuutoksesta johtuen poikkeuksellisesti myös lauantaina ja sunnuntaina klo 9-13 välisenä aikana.

Uuden jäsenrekisterin, Pelipaikan, koulutuksia järjestetään FIFAn tukemana liiton ja piirien toimesta toukokuun lopusta ja kesäkuun alusta alkaen. Tarkemmista koulutusajankohdista tiedotetaan Palloliiton ja piirien sivuilla sekä seuratiedotteilla heti kun ne on saatu lopullisesti vahvistettua.

Lue lisää pelaajarekisterivaihdoksesta: http://www.palloliitto.fi/pelipaikka