Uudenmaan piiri

Pelaajamäärät seuroittain 13.6.2017

Harrastajamäärän kasvu on yksi tärkeimmistä suomalaisen jalkapallon mittareista. Kannustamme myös seuroja seuraamaan säännöllisesti ja systemaattisesti oman seuran määrän kehitystä. Yksi konkreettinen välinen tähän on piirin pelipassivertailut seurakohtaisesti.

Julkaisemme säännöllisesti pelipassivertailut seuroittain. Näiden vertailujen kautta on mahdollista saada kuva koko piirin alueen kehityksestä sekä oman seuran tilanteesta. Vertailut julkaistaan kolme kertaa vuodessa (vuodenvaihteessa, kesäkuun alussa ja syyskuussa). Alla olevasta linkistä pääset selaamaan listauksia.

Kesäkuun 2017 pelipassilistaukset on julkaistu 13.6.2017. Kokonaispelaajamäärä oli 31 772 (miehet/pojat 24248, naiset/tytöt 7524). Kasvua edellisen vuoden vastaavaan ajankohtaan on noin prosentin verran (292 pelaajaa). Vuodenvaihteen lukuja käytetään virallisissa yhteyksissä, mutta julkaisemme luvut kolme kertaa vuodessa kannustaaksemme myös seuroja seuraamaan kehitystä.

HUOM! Mukana listauksessa on vuodesta 2016 myös futsal-roolit seurassa. Seuralistauksessa sama pelaaja voi olla kahdessa eri seurassa  futsal- ja jalkapallorooleissa. Tämän vuoksi myös seurojen kasvuprosentit vuoteen 2015 verrattuna voivat olla aiempaa suurempia. Kokonaisluvussa yksi pelaaja on aina vain kerran.

Aikaisemmat lukemat ja kuntakohtaiset vertailut

Taneli Haara
Kehityspäällikkö