Uudenmaan piiri

Haku yläkoululeiritykseen Pajulahteen 10.9. mennessä

Jalkapallon valtakunnallinen yläkoululeiritys on osa Suomen Olympiakomitean urheiluakatemiaohjelmaa. Liikuntakeskus Pajulahti pilotoi jalkapallon yläkoululeiritystä kaudella 2016 – 2017 paikallisten seurojen kanssa. Kaudella 2017 – 2018 toiminta muuttuu valtakunnalliseksi eli siihen voi hakea eri puolilta Suomea.

Jalkapallon yläkoululeiritys on tarkoitettu 7.-9. -luokkalaisille tavoitteellisesti urheiluun suuntautuneille nuorille (tytöt ja pojat). Leirien tavoitteena on kehittää nuorten harjoittelu- ja elämäntaitoja monipuolisesti sekä yhdistää urheilu ja koulunkäynti joustavasti toisiaan tukevaksi kokonaisuudeksi.

Lajiharjoittelussa toteutetaan Suomen Palloliiton linjauksia yläkouluikäisille. Valmennuksesta vastaavat FC Lahden huippuvalmentajat. Ominaisuusharjoittelussa ja elämäntaitojen opetuksessa noudatetaan Suomen Olympiakomitean Urheiluakatemiaohjelman ohjeistuksia. Pajulahden ammattivalmentajat vastaavat ominaisuusharjoittelusta. Lajien välisestä yhteistyöstä saadaan merkittävää synergiaa jalkapalloilijoiden harjoitteluun.

Pajulahtihallissa on erinomaiset olosuhteet päivittäiselle lajiharjoittelulle. Valmennuskeskusympäristö tarjoaa hyvät olosuhteet ominaisuusharjoittelulle. Osaavat asiantuntijat mahdollistavat valmennuksen tukipalvelut sekä tarjoavat monipuolista tukea opintojen suunnitteluun ja toteutukseen.

Leirillä opetellaan taitoja ja työkaluja taitojen kehittämiseen ja niitä harjoitellaan sekä toteutetaan leirien välisellä ajalla arjessa, omassa toimintaympäristössä.

Lisätietoja ja hakuohjeet: