Valmentajapäivä Tampereella 11.6.

Suomen Jalkapallovalmentajat  järjestää yhteistyössä Palloliiton kanssa Valmentajapäivän Tampereella Varalan Urheiluopistossa MM-karsintaottelun Suomi-Ukraina yhteydessä.

Mika Aaltonen mukaan esiintymään

Ohjelman sisältö on laadittu palvelemaan UEFA Pro, A- ja B-lisenssien täydennyskoulutusta. Kaikkiin näihin lisensseihin myönnetään viisi täydennystuntia.

Ex-ammattilaisfutaaja, nykyisin arvostettuna tutkimusjohtajana (FCG) toimiva Mika Aaltonen tulee lisäyksenä aiemmin julkaistuun Varalassa pidettävän valmentajapäivän ohjelmaan. Pitkän uran Turun Palloseurassa tehnyt ”Altsi” siirtyi ensimmäisenä suomalaisena Italian Serie A:han (Inter, Bologna). Lisäksi uralle mahtui sopimukset sekä Sveitsin, Saksan että Israelin liigoissa. Hänet on myös valittu Suomen lahjakkaimmaksi nuoreksi pelaajaksi vuonna 1987.

Aaltonen osallistuu tällä hetkellä Palloliiton pelaajakehitysprosessin taustajoukkoihin ja tulee Tampereelle kertomaan ajatuksiaan aiheesta ”suomalainen peli-identiteetti”. Myös Palloliiton pelaajakehityspäällikkö Hannu Tihinen esittelee samaa aihetta.

Varalan tilaisuuteen voidaan ottaa vain 100 ensin ilmoittautunutta joten kannattaa olla nopeasti liikkeellä. Paikkoja on vielä jäljellä.