UEFA CFM koulutus päätoimisille jalkapallotoimijoille

UEFA CFM (Certificate in Football Management) –haku loppuvuodesta 2017 alkavaan koulutukseen on vielä avoinna 30.9. saakka.

Kansainvälinen osanottajajoukko

Suomessa järjestetään vuosina 2017-2018 UEFA CFM -koulutus toista kertaa. Edellisen kerran Suomi on järjestänyt koulutuksen vuosina 2013-2014, jolloin koulutukseen osallistui 25 päätoimista jalkapallotoimijaa Suomesta sekä 10 muista Pohjoismaista.

Koulutukseen valitaan hakemusten perusteella enintään 25 päätoimista seurojen, piirien, liiton tai jalkapalloa lähellä olevien sidosryhmien palveluksessa olevaa henkilöä. Koulutus on suunnattu liitossa, piireissä ja seuroissa työskenteleville henkilöille, mutta se soveltuu myös muille jalkapallo-organisaatioissa (esimerkiksi Pelaajayhdistys, valmennuskeskukset, Eerikkilän urheiluopisto) työskenteleville henkilöille.

Koulutus toteutetaan yhteistyössä UEFA:n, Lausannen yliopiston ja Eerikkilän Urheiluopiston kanssa. Koulutus toteutetaan kokonaisuudessaan englanniksi. CFM koostuu monimuoto-opiskelusta: kolmesta lähijaksosta ja niiden välillä suoritettavista välitehtävistä. Koulutus alkaa lähijaksolla 30.11. – 1.12.2017. Koulutus jatkuu 17.8.2018 saakka.