U18 perillä Sofiassa

Suomen alle 18-vuotiaiden poikien maajoukkue saapui perjantaina (17.3.) Sofiaan, jossa se kohtaa kaksoismaaottelussa Bulgarian. Pelit ovat kauden ensimmäinen tapahtuma EM-kotikisoihin 2018 valmistautuvalle Suomelle.

Laaja rinki

Joukkue saapui Sofiassa sijaitsevaan Tsarsko Selon harjoituskeskukseen iltapäivästä. Lounaan ja lyhyen palaverin jälkeen vuorossa oli ensimmäinen, kevyehkö, harjoitus ennen lauantaina 18.3. pelattavaa Bulgaria-ottelua. Tsarsko Selon kentät olivat hyvässä kunnossa vuodenaikaan nähden ja päävalmentaja Kimmo Lipponen oli tyytyväinen leirin avauspäivään.

- Osalla pelaajista on enemmän tapahtumia alla ja osalla vähemmän. Otimme harjoituksissa pois matkapäivän rasitusta ja kävimme muutamia erikoistilanteita läpi, Lipponen kertoi.

Bulgaria-otteluiden lisäksi EM-isäntäjoukkueen pelaajia nähdään lähipäivinä myös muiden maajoukkueiden matkassa.

- Meillä on todella hyvä tilanne tässä vaiheessa kevättä. Ensi vuoden lopputurnausta silmälläpitäen rinkimme on laaja, ja potentiaalisia pelaajia on myös vuonna 1998- ja 2000-syntyneiden EM-jatkokarsintajoukkueiden mukana. Saamme täällä kaksi kovaa ottelua maaliskuulle, jonka lisäksi Hollannissa ja Turkissa pelattavat jatkokarsinnat ovat hyvää valmistautumista projektiamme ajatellen, Lipponen jatkoi.

Suomi kohtaa Bulgarian lauantaina 18.3. kello 14.00.