Tulospalvelussa eletään uudistusten aikaa

Iso haaste

Uusi tulospalvelu on ollut käytössä pari kuukautta. Palloliiton kilpailupäällikkö Peter Lundström myöntää, että tiettyjä käynnistysvaikeuksia on ollut olemassa.

- Meillä on ollut teknisiä käynnistysvaikeuksia sekä varsinaisessa järjestelmässä että yhteyksissä siihen. Järjestelmän varsinaisille käyttäjille, sekä seurojen tulospalveluvastaaville että erotuomareille, on lähetetty lisäopastusta ohjelman käyttöön. Lisäksi olemme projektiluontoisesti palkanneet lisätyövoimaa korjaamaan ja päivittämään puutteellisia ottelupöytäkirjoja, joita on aika paljon, Lundström sanoo.

- Tilastot saadaan ajan tasalle, kun puuttuvat korjaukset saadaan järjestelmään. On syytä muistaa, että nykyisellään suurin osa otteluista saadaan moitteettomasti tallennettua järjestelmän tietokantaan, Lundström huomauttaa.

PalloVerkon sähköinen pöytäkirja on yksi askel Palloliiton verkkoviestinnän ja hallinnon uudistamisessa.

- Tavoitteenamme on, että tulevaisuudessa meillä olisi mahdollisimman täydellinen tietokanta kotimaisesta jalkapallosta. Sitä kautta pystymme palvelemaan paremmin koko jalkapalloperhettä, Palloliiton kehitysjohtaja Katriina Elovirta muistuttaa.

- Olemme pyrkineet sisäisesti viestimään etukäteen, että käyttöönotto tuo vaikeuksia. Olen varma, että sähköinen pöytäkirja tulee tulevaisuudessa toimimaan paljon paremmin, Elovirta jatkaa.

Elovirta pahoittelee häiriötilanteita sähköisen pöytäkirjan käyttöönottovaiheessa, ja tästä käyttäjille aiheutuneista ongelmista ja mahdollisesta ylimääräisestä vaivasta.

- Kiitän kaikkia Palloverkon käyttäjiä kärsivällisyydestä ja avusta, Elovirta painottaa.

tiedote_18803485669.jpg