Talenttivalmentaja- ja Fortum Tutor –haut avoinna

Huippuvaiheen, nuoruusvaiheen ja tyttöjen talenttivalmentajahaku sekä Fortum Tutor seura- ja tutorhaku seuraaville kausille on avattu.

Haku 11.6. saakka

Talenttivalmentajahaku on nuoruus- ja huippuvaiheen seuravalmennukseen suunnattu kehityshanke, jonka tavoitteena on taata laadukas toimintaympäristö seurojen lahjakkaimmille pelaajille kohti edustusjoukkuetta ja kansainvälisiä kenttiä.

Poikien huippuvaiheen talenttivalmennus-ohjelman tavoitteena on tukea seurojen lahjakkaimpien 16-19-vuotiaiden pelaajien päivittäisvalmennusta. Poikien nuoruusvaiheen talenttivalmennusohjelman päämääränä on tukea pelaajien laadukasta arkea yläkouluvaiheessa ikäluokissa 13-15-v. Tyttöjen talenttivalmennusohjelman päämääränä on tukea pelaajien laadukasta arkea yhdessä paikallisen urheiluakatemian kanssa ikäluokissa 14-18-v.

Seura saa talenttivalmentajan palkkaukseen taloudellista tukea. Lisäksi Palloliitto tukee talenttivalmennuksen sekä seuran kehitystyötä. Talenttivalmentajakausi alkaa 1.1.2018 ja kestää lähtökohtaisesti 31.12.2019 asti.

Fortum Tutor -ohjelma tukee suomalaisen jalkapallon strategian ydintä, jonka keskiössä on pelaajan menestyksekäs kehittäminen seuraympäristössä sekä osaavien että koulutettujen lasten ja nuorten valmentajien määrän kasvu.

Tutor-ohjelmaan voi hakea yksi tai useampi seura yhdessä.  Seura saa tutorin korvaukseen taloudellista tukea. Lisäksi Palloliitto varustaa ja kouluttaa tutorin sekä tukee mm. alueellisen koulutuspäällikön avulla tutorin ja seuran kehitystyötä. Tutorkausi alkaa 1.9.2017 ja kestää lähtökohtaisesti 31.12.2019 asti.

Molemmat haut ovat avoinna 11.6. kello 23.59 saakka.