Suomi vahvana koululaisten MM-kisoissa

Suomea edustava Pohjois-Haagan yhteiskoulu on esiintynyt vahvasti Bordeaux’ssa järjestettävissä koululaisten MM-kisoissa. Sekä tytöt että pojat ovat raivanneet tiensä jatkopeleihin.

Ei tappioita lohkovaiheessa

Kansainvälisen koululiikuntaliiton ISF:n järjestämässä MM-turnauksessa on tyttöjen puolella mukana 16 maata ja pojissa 24. MM-kisat järjestetään joka toinen vuosi ja nyt mukana ovat 1996-98 syntyneet pelaajat.

Pohjois-Haagan yhteiskoulu on pitänyt Suomen lippua korkealla molemmissa sarjoissa. Tytöt voittivat alkulohkossa Belgian 5-1 ja Turkin 3-2 sekä pelasivat Brasilian kanssa 1-1-tasapelin. Pojat puolestaan kirjasivat lohkovaiheessa voitot Bulgariasta 2-0, Kiinasta 5-0, Tanskasta 2-1 ja tasapelit Turkin (2-2) ja Itävallan (1-1) kanssa. Näin sekä tytöt että pojat etenivät jatkopeleihin tappioitta.

Turnauksessa vietetään välipäivää torstaina 18.4. ja jatkopelit käynnistyvät perjantaina kummankin sarjan kahdeksan parhaan osalta.