SPL turnauksissa joukkueita 98 seurasta

Vuoden 2017 nuorten SPL turnauksiin osallistui joukkueita 98 eri seurasta.

30 seuraa mitaleilla

Turnausmitalisteja onniteltiin 30 seurassa. Turnauksia järjesteltiin seurojen toimesta eri puolilla Suomea. Iisalmi, Kokkola, Valkeakoski, Lahti, Lappeenranta, Nastola, Kuopio, Salo, Hyvinkää ja Heinola toimivat tämän vuoden kisapaikkakuntina.

Nuorten jalkapallo sai monissa turnauksissa erittäin hyvin näkyvyyttä paikallislehtien ja radioiden kautta. Esimerkiksi Iisalmen Sanomat teki juttua nuorten jalkapallosta seitsemän päivää perättäin.

- Tapahtumien avulla on mahdollisuus saada viestittyä tärkeistä seuran tai pelaajien kehityksen teemoista tiukkojen taistojen lisäksi, kertoo PK-37:n sihteeri ja liittohallituksen jäsen Marja Lipponen.

Turnauksissa koottiin valmentajia ja joukkueenjohtajia pelaajatarkkailijoiden johdolla keskustelemaan kasvuikäisten nuorten fyysisen kasvun huomioimisesta ja laadukkaasti suunnitellun ja rytmitetyn harjoittelun keinoista. Tapaamisissa jaettiin toimijoiden välillä kokemuksia mm. fysioterapeuttien osaamisen hyödyntämisestä harjoittelussa. Lisäksi pelaajatarkkailijat nostivat tarkkailtavia osa-alueita esille.

- Jatkossa panostamme vielä paremmin näihin yhteisiin tapaamisiin joukkueiden toimijoiden ja liiton pelaajakehityshenkilöiden välillä. Meidän pitää aikatauluttaa tilaisuudet niin, että kaikkien joukkueiden taustat ehtivät mukaan. Suomifutista kehitetään yhdessä, jaetaan kokemuksia ja ajatuksia yhdessä. Näin saamme paremman arjen nuorille, turnauksien kehitystä koordinoiva Marko Viitanen toteaa.

Mitalistit eri turnauksissa

P15 Kai Pahlman -lopputurnaus T15 Laura Kalmari -lopputurnaus