Simo Syrjävaara Cup 10 vuotta

Harrastejalkapalloilijoiden Simo Syrjävaara Cup järjestettiin jo 10. kerran Helsingissä Töölön Pallokentillä. Ottelut pelattiin 16 kentällä 140 joukkueen ja 1500 pelaajan voimin.

Harrastajamäärä kasvussa

Aikuispelaajien harrastajamäärän kasvu näkyy osallistujaluvuissa. Harrastefutiksen SM on pitänyt suosionsa jo vuosikymmenen. Simo Syrjävaara Cup on ennenkaikkea kaveriporukoiden turnaus. Naisia oli tänä vuonna mukana 30 joukkuetta ja määrä on kasvussa. Moni uusi joukkue onkin lähtenyt piirien harrastesarjoihin, juuri turnausten ja tapahtumien kautta.

Turnauksessa on mukana muutamia joukkueita, jotka ovat osallistuneet kaikkiin kymmeneen järjesttettyyn turnaukseen. Yksi niistä on Kokkolasta naisten joukkue Musta Tuntuu, joka otti osaa Simo Syrjävaara Cupiin 2017 kahdella joukkueella. Joka vuosi on joukkue osallistunut turnaukseen. Suomen Palloliitto ja turnausjärjestäjät palkitsivat Kokkolan joukkueet naisten maajoukkueen pelipaidoilla.

Sijoitukset
Naiset Fair Play : 1. NouLadies, 2. Musta vaan tuntuu, 3. IPS Witch