Poikien B SM –valmentajat FIFA-seminaarissa

Viime viikonloppuna Järvenpäässä järjestettiin FIFA-valmentajakoulutusseminaarista B-poikien SM-sarjajoukkueiden valmentajille.

FIFA-tuki suoraan joukkueille

Palloliitto haki vuosi sitten FIFA:lta tukea nuorten sarjojen kehittämiseen. Hyvin perustellun hakemuksen myötä FIFA myös myönsi tukea rahallisesti 50 000 USD kahdelle vuodelle eli yhteensä 100 000 USD. Lisäksi joukkueet saavat harjoitusmateriaaleja tukena.

Tukisumma jaetaan kokonaisuudessaan B SM-joukkueille kulujen subventoimiseen suhteessa matkustettuihin kilometreihin.

Viikonloppuna Järvenpäässä järjestetty valmentajaseminaari liittyy myös FIFA:n myöntämään tukeen. Seminarin vetäjänä toimi FIFA:n puolelta tanskalainen Jan Poulsen, joka on toiminut muun muassa Tanskan vuoden 1992 miesten Euroopan mestarijoukkueen valmennusryhmässä sittemmin Suomen A-maajoukkueen päävalmentajanakin toimineen Richard Møller-Nielsenin apuna.

- Onnistunut viikonloppu, jonka aikana ei pureuduttu pelkästään osaamisen kehittämiseen sekä kentällä että sen ulkopuolella, vaan myös käytiin erinomaisia keskusteluja mm. johtamisesta, lahjakkuuden tunnistamisesta, pelien analysoimisesta ja nuorten sarjojen kehittämisestä, Palloliiton pelaajakehityspäällikkö Hannu Tihinen totesi tyytyväisenä.

Tihinen korosti, että kokonaisuus on hyvä osoitus erinomaisesta ryhmätyöstä useiden eri toimijoiden kesken.

- Järvenpään uusi halli toimi erinomaisesti uunituoreine kuvauspaikkoineen. Kiitokset JäPS:lle ja valmennuspäällikkö Osku Partoselle käytännön järjestelyistä.

- Erityiskiitokset myös Sanna Pirhoselle, joka teki laadukkaan työn seminaarin aikaansaamiseksi sekä Joonas Vilkille ansiokkaasta hakemuksesta, jonka myötä FIFA meille tämän tuen myönsi.