Pelipassi voimassa maksuhetkestä lähtien

Pelaajan Pelipassi on voimassa maksuhetkestä alkaen. Voidakseen osallistua virallisiin otteluihin pelaajalla on oltava voimassa oleva pelipassi. Kaudesta 2015 alkaen Palloliitolla on ollut käytössä mobiilipelipassi kaikissa ikäryhmissä. Vuoden 2015 lopulla siirryttiin sovelluspohjaiseen FutisAppiin, joka toimii digitaalisena pelipassina.

Futis-sovelluksen kautta puhelimeen

Pelipassia ei tarvitse näyttää ottelutapahtumissa pelioikeuden osoittamiseksi, mutta seura on vastuussa pelaajiensa pelioikeudesta virallisissa otteluissa.

Pelipassin saat puhelimeesi (pelaajan omaan tai pienimmillä junioreilla lapsen huoltajan) lataamalla Futis-sovelluksen. Lataamalla sovelluksen pelaaja saa käyttöönsä myös Pelipassipelaajien edut ja uutiset.

Sovelluksessa voit liittää Pelipassiin oman kuvasi, jakaa kuvan ystävillesi ja kutsua kavereita Futis-verkostoosi. Sovellukseen rakennetaan uusia ominaisuuksia jo kevään 2016 aikana. Futis-sovelluksen kirjautumistunnukset lähetetään uudelleen niille Pelipassipelaajille, jotka eivät ole ladanneet sitä itselleen viikon 8 alkuun mennessä. Tunnukset lähtevät Pelipaikka-rekisterissä pelaajan tietoihin kirjattuun sähköpostiosoitteeseen.