Pelipaikka – INFO seurakäyttäjille 10/2016

1. Pelipaikka –järjestelmän päivitetty versio käyttöön 1.12.2016   (på svenska)

• Pelipaikka järjestelmän ulkoasu päivittyy kevyesti
  • Kaikki nykyiset seurojen käyttäjätunnukset on uusittava. Uusi järjestelmä mahdollistaa eri tasoisten käyttäjätunnusten hakemisen. Uusia tunnuksia pääsee hakemaan lähempänä käyttöönottoa. Vanhat tunnukset ovat käytössä niin pitkään kuin vanhaa versiota käytetään.
  • Koulutukset päivitetyn Pelipaikka-järjestelmän käytöstä järjestetään alueellisesti/piirikohtaisesti marraskuun kahdella viimeisellä viikolla (vkot 47-48).
  • Pelipaikka tulee olemaan kiinni marraskuun lopussa muutaman päivän päivityksen aikana. Tänä aikana ei ole mahdollista tehdä pelaajasiirtoja tai rekisteröidä pelaajia.
  • Lisätietoja asiasta lähempänä päivitetyn järjestelmän käyttöönottoa.

2. Seurojen ja joukkueiden taustahenkilöiden rekisteröinti

• Liittohallituksen (15.8.2016) päätöksellä vuoden 2017 kilpailumääräyksiin lisätään pykälä, jonka mukaan TASO-järjestelmän sähköiseen ottelupöytäkirjaan voidaan jatkossa merkitä vain rekisteröidyt joukkueiden taustahenkilöt. Näin ollen jatkossa Pelipaikkaan rekisteröidään joukkueiden taustahenkilöt (valmentaja, joukkueenjohtaja, huoltaja, fysioterapeutti, lääkäri) sekä seuran taustahenkilöt (hallituksen jäsen, joukkueenjohtajavastaava, junioripäällikkö/nuorisopäällikkö, markkinointipäällikkö, puheenjohtaja, toiminnanjohtaja, taloudenhoitaja, urheilutoimenjohtaja, valmennuspäällikkö, viestintäpäällikkö, vuorovastaava).
  • Rekisteröinnin avulla selkeytetään seurojen ja joukkueiden taustahenkilöiden kuulumista eri kilpailuja varten laadittujen sääntöjen ja määräysten piiriin. Lisäksi jatkossa voidaan seurata taustahenkilöiden (mm. valmentajat) määrää, koulutusta ja sukupuolijakaumaa sekä kohdentaa eri ryhmille sopivaa koulutusta ja viestintää.
  • Tarkemmat ohjeet rekisteröintiin annetaan marras-joulukuussa, Pelipaikan päivitetyn version käyttöönoton yhteydessä. Joukkue- ja seurataustojen rekisteröinti on maksuton.

3. Kauden 2017 pelipassi- ja vakuutusmyynti

• Kauden 2017 pelipassi- ja vakuutusmyynti käynnistyy 1.12.2016. Tuotteet ja hinnat säilyvät ennallaan. Lisätietoja: www.palloliitto.fi/pelipaikka.
  • Pelipassi 2017 on voimassa maksuhetkestä alkaen, enintään 1.12.2016 - 31.12.2017.
  • Vakuutusturva on voimassa maksuhetkestä alkaen, enintään 1.1.2017 - 31.12.2017.
  • Poikkeuksena vakuutusturva on voimassa uusille vakuutuksenottajille maksuhetkestä alkaen myös joulukuussa 2016.

4. Pelipassi Futis-sovelluksessa

• Pelipassi 2017 sijaitsee edellisen kauden tapaan Futis-sovelluksessa, joka ladataan omaan mobiililaitteeseen.
  • Jos Futis-sovellus on jo ladattuna, päivittyy 2017 kauden Pelipassi sovellukseen automaattisesti Pelipassin oston jälkeen (sovelluksen uusimmat päivitykset tulee olla ladattuna).
  • Futis-sovellukseen kirjaudutaan omalla PalloID-tunnuksella sekä salasanalla (salasana on toimitettu Pelipaikka-rekisteriin pelaajalle kirjattuun sähköpostiosoitteeseen). Salasanan voi myös tilata sovelluksen etusivulta. Huomioittehan, että salasanan Futis-sovelluksen (ja siellä olevan Pelipassin) lataamiseksi voi saada vain mikäli pelaajan sähköpostiosoite on kirjattu oikein Pelipaikka-rekisterissä.  Näin ollen on erittäin tärkeää tarkastaa pelaajien sähköpostiosoitteiden oikeellisuus Pelipaikassa Pelipassien uusimisen yhteydessä.
  • Kannustattehan pelaajia lataamaan Pelipassinsa, jotta PalloID kulkee aina mukana. PalloID:tä tarvitaan esimerkiksi vahinkotapauksien yhteydessä.
  • Huomioittehan, että uuden kauden Pelipassia ei voi ostaa Futis-sovelluksessa. Pelipassi uusitaan Pelipaikka-järjestelmässä.