Olli Rehn FIFA:n hallintokomitean varapuheenjohtajaksi

Fil.tri Olli Rehn valittiin torstaina 11.5.2017 Kansainvälisen Jalkapalloliiton FIFA:n 67. kongressissa Bahrainissa järjestön Governance Committeen eli hallintokomitean varapuheenjohtajaksi. Toimikausi on nelivuotinen.

- Arvostan kansainvälisen futisväen osoittamaa luottamusta ja sitä, että näin pääsen vaikuttamaan FIFA:n uudistamiseen. FIFA:n johtaminen ja hallintatapa tarvitsevat lisää avoimuutta ja selkeitä eettisiä pelisääntöjä, mitä järjestön uusi johto ajaa, sanoo Rehn.

- Tämä on mahtava juttu suomalaisen jalkapallon kannalta.  Olli Rehnin maine Euroopan pelikentiltä ja kabineteista on kaikunut FIFA:n salonkeihin.  Jalkapallomies parhaasta päästä on nyt maailmanjärjestömme uudistusprosessin ytimessä.  Nimitys on suuri kunnia Ollille myös henkilökohtaisesti, Palloliiton puheenjohtaja Pertti Alaja iloitsee.

Hallintokomitean tehtävänä on FIFA:n kehittäminen avoimuutta ja hyvää hallintotapaa noudattaen.  Lisäksi komitea toimii FIFA:n johdon neuvonantajana kansainvälispoliittisia kysymyksiä, etenkin ihmisoikeuksia, sukupuolten tasa-arvoa ja kestävää kehitystä koskevissa asioissa.

Hallintokomitean puheenjohtajaksi valittiin intialainen Mukul Mugdal.