Laatua lasten valmennukseen Fortum Tutor -ohjelman avulla

Fortum Tutor -ohjelman kahdeksas kausi lasten valmennuksen ja seurakehityksen tukena käynnistyy. Lasten valmentajien tukihenkilöiden rooleihin on valittu eri puolille Suomea laaja joukko jalkapallovalmennuksen ja kasvatuksen osaajia.

"Ensimmäisten valmentajien merkitys suuri"

Suomalainen lasten valmennus on usein erityisesti nuorimmissa ikäluokissa vähän kokemusta omaavien vapaaehtoisten varassa. Lasten valmennuksessa on paljon kehityshaluisia uusia valmentajia, joilla on oman peliuran kokemusten sekä osalla omien lasten jalkapalloinnostuksen kautta halu kehittyä valmentajina. Fortum Tutor -ohjelma tukee innokkaita lasten valmentajia ja kehittää seurojen lasten valmennusta yhdessä seurojen juniori- ja valmennuspäälliköiden kanssa.

Tulevan kauden lisäteemana on lasten havainnointitaitojen kehittäminen. Kahden edellisen kauden suosittuja vanhempaintapahtumia jatketaan ja kehitetään edelleen. Myös lasten omatoimisen harjoittelun vauhdittamiseen laadittu Fortum Tutor Playbook on tärkeä osa tämän vuoden ohjelmaa.

- Hyvä lasten valmennus koostuu sekä lajiosaamisesta että pedagogisista taidoista, korostaa Palloliiton pelaajakehityspäällikkö Hannu Tihinen.

- Lasten ensimmäisten valmentajien merkitys on valtavan suuri. Valmentajien läsnäolo ja energia valmennushetkessä on meille tärkeää, Tihinen jatkaa.

Fortum Tutor -ohjelma tukee pienimpien lasten valmentajia ja kehittää seurojen lasten valmennusta yhdessä seurojen juniori- ja valmennuspäälliköiden kanssa.

Fortum Tutor on Fortumin merkittävin ja pitkäaikaisin sponsorointiohjelma. Se on kehitetty yhteistyössä Suomen Palloliiton kanssa ja aloitettu vuonna 2009 jalkapallossa. Myöhemmin ohjelmaan on tullut mukaan lentopallo. Samaa konseptia on kokeiltu myös muissa Fortumin toimintamaissa ja eri urheilulajeissa.