Johtajakoulutus jalkapallon naistoimijoille starttasi

Viikonloppuna 17. - 18-6 käynnistyi Tuusulassa Naiset Jalkapallojohtajina -koulutus, johon osallistuu 20 jalkapallon parissa toimivaa naista.

Toimintaympärsitöstä ja johtamistaidoista

Ensimmäisen lähijakson teemoina olivat jalkapallon toimintaympäristö sekä johtajuustaidot. Palloliiton pelaajakehityspäällikkö Hannu Tihisen sekä Palloliitto Uusimaan kehityspäällikkö Taneli Haaran johdolla tutustuttiin suomalaisen jalkapallon strategiaan, Pelaajan laadukas arki sekä Elinvoimainen seura -päävalintoihin.

Lähijakson pääkouluttajana toimi brittiläinen Leadership Coach Adrian Towell, jonka johdolla työstettiin johtajuustaitojen kehittämistä. Seurajohtamisen käytäntöön osallistujat johdatteli Vantaan Jalkapalloseuran toiminnanjohtaja Veli-Matti Yli-Rinne. Oman inspiroivan tarinansa jalkapallo-organisaatioissa etenemisestä jakoi Raisio Futiksen toiminnanjohtaja Leena Allen.

Palloliiton toimintastrategian 2016-2020 mukaisesti tavoitteena on kasvattaa jalkapallon harrastaja- ja toimijamäärää. Toimenpiteitä valittaessa kiinnitetään huomiota keinoihin, joilla voidaan lisätä erityisesti naisten määrää eri jalkapallotehtävissä - etenkin valmennuksessa sekä johtotehtävissä. Naiset Jalkapallojohtajina -koulutuksen tavoitteena on kehittää osallistujien osaamista sekä innostaa heitä hakeutumaan jalkapallon kehitys- ja johtotehtäviin. Nyt alkanut kurssi on järjestyksessään kolmas naisille suunnattu johtajuuskoulutus. Koulutus toteutetaan yhteistyössä FIFA:n kanssa.

Koulutuksen osallistujat:

Heidi Pihlaja Jalkapallon Pelaajayhdistys/HJK