Ilmoittautuminen poikien urheiluoppilaitosturnaukseen auki

Suomen Palloliitto järjestää syksyllä 2017 perinteisen urheiluoppilaitosten jalkapalloturnauksen poikapelaajille. Ilmoittautuminen turnaukseen on nyt avattu.

Ilmoittautumisaikaa 25.8. saakka

Alkukarsinnasta ja lopputurnauksesta koostuvaan kilpailuun kutsutaan urheilulukiot, urheilijoille ammatillista koulutusta tarjoavat oppilaitokset sekä urheiluakatemiat. Vuoden 2017 kilpailuun voivat osallistua 1.1.1998 ja sen jälkeen syntyneet pelaajat.

Alkukarsinta pelataan yksittäisinä otteluina ja/tai karsintaturnauksina. Joukkueet pyritään jakamaan maantieteellisesti järkeviin karsintakoreihin. Palloliiton maa- ja aluejoukkuevalmennus laatii karsinnan otteluohjelman.

Lopputurnauksessa pelaa kahdeksan joukkuetta. Vuoden 2016 mestari Kuopion alueen urheiluakatemia pääsee lopputurnaukseen suoraan, jonka lisäksi Palloliiton maa- ja aluejoukkuevalmennus valitsee 1-2 muuta turnaukseen suoraan selviytyvää joukkuetta karsintaan ilmoittautuneiden joukkueiden lukumäärästä riippuen. Muut suoraan lopputurnaukseen pääsevät joukkueet ilmoitetaan ilmoittautumisen päättymisen jälkeen.

Lopputurnaus pelataan Eerikkilässä kolmipäiväisenä 1.-3.11. Kolmipäiväisen tapahtuman tarkoitus on keventää pelaajien kuormitusta ja nostaa pelien laatua. Lisäksi väljempään ohjelmaan mahtuu otteluiden lisäksi myös pelaajakehitykseen liittyviä teoriaosia sekä pelaajille että valmentajille.