Haku yläkoululeiritykseen nyt avoinna

Haku jalkapallon valtakunnalliseen yläkoululeiritykseen 7.-9. luokkalaisille lukuvuonna 2017-18 on nyt avoinna.

Hakuaikaa 31.8. saakka

Suomen Palloliitto, Eerikkilän Urheiluopisto ja Sami Hyypiä Akatemia toteuttavat yhteistyössä urheilu-urasta haaveileville sekä tavoitteellisessa urheilutoiminnassa mukana oleville 7.-9. luokkalaisille tytöille ja pojille 4-5 leiriviikkoa lukuvuoden 2017–2018 aikana Eerikkilän Urheiluopiston huippuolosuhteissa.

Hakemusten perusteella mukaan leiritystoimintaan otetaan noin 30 pelaajaa per ikäluokka. Valtakunnallinen yläkoululeiritys on osa Suomen Olympiakomitean urheiluakatemiaohjelmaa.

Yläkoululeiritys on erityisesti kohdennettu niille pelaajille, joiden omassa toimintaympäristössä ja koulussa tavoitteellinen urheilun ja koulun yhdistäminen ei vielä onnistu esimerkiksi liikuntaluokan muodossa. Nämä hakijat pääsevät etusijalle hakuprosessissa. Toiminta on osa Palloliiton pelaajakehityksen Huuhkaja- ja Helmaripolkua, jolloin alueellinen valmennus on osittain mukana leiritoiminnassa.

Leiritystoiminnan tarkoituksena on yhdistää koulunkäynti ja urheilu sopivaksi kokonaisuudeksi, jossa tuetaan urheilijan kokonaisvaltaista kasvua ja kehittymistä elämäntaidoissa ja urheiluosaamisessa. Painopisteenä leiritysjärjestelmässä ovat koulu ja opiskelu, elämäntaidot sekä urheilullinen kehittyminen.

Leireillä opetellaan taitoja ja työkaluja taitojen kehittämiseen ja niitä harjoitellaan sekä toteutetaan leirien välisellä ajalla omassa arjessa ja toimintaympäristössä. Toimintaa on toteuttamassa eri tahojen ammattilaisverkosto, jonka tarkoituksena on myös tukea urheilijan ympärillä olevaa tukiverkostoa. Näin ollen kehitystyötä tehdään urheilijan lisäksi myös yhteistyössä kodin, koulun ja seuran kanssa.

Hakuaika jalkapallon yläkoululeiritykseen päättyy 31.8.2017. Haku tapahtuu sähköisellä kaavakkeella Eerikkilän nettisivuilla. Lisätietoja sisällöstä ja hakuprosessista Eerikkilän kotisivuilla >>

Lisätietoja:
Jalkapallon yläkoululeirityksen vastaava: