Haku naisvalmentajien mentorointiohjelmaan avoinna

Suomen Palloliitto on mukana palloilulajien yhteisessä, Opetus- ja kulttuuriministeriön tukemassa, naisvalmentajuuden edistämisen hankkeessa. Hakuaikaa on jatkettu 19.4. saakka.

Viisi alueellista ryhmää

Vuonna 2015 Palloliitossa aloitettiin Huippupelaajien mentorointiohjelma ja vuoden 2016 aikana ohjelmaa pilotoitiin myös alueellisesti Etelä-Suomessa, 12-18 vuotiaiden nuorten valmennukseen suuntautuville naisvalmentajille. Vuoden 2017 aikana Suomen Palloliitto laajentaa ohjelmaa viiteen alueelliseen ryhmään.

Mentoroitaviin ryhmiin valitaan hakemusten perusteella maksimissaan viisi naisvalmentajaa per ryhmä. Ryhmät perustetaan pääkaupunkiseudulle, Lahti-Kaakkois-Suomi -alueelle, Pohjanmaalle, Jyväskylä-Kuopio -alueelle sekä Länsi-Suomeen. Mentorointiryhmien tavoitteena on tukea naisvalmentajia heidän valmentajana kehittymisessään, rakentaa henkilökohtainen kehityssuunnitelma jokaiselle valmentajalle sekä luoda verkosto naisvalmentajille. Ryhmätapaamisten ja seuratapahtumien välissä ohjelmassa on mentorointia ja vuorovaikutusta sähköisiä oppimisvälineitä hyväksikäyttäen.

Ryhmien toiminta alkaa toukokuussa 2017. Jokaisen alueellisen ryhmän aikataulut rakentuvat paikallisesti ja sisällöt räätälöidään vastamaan valittujen valmentajien kehittymistarpeita.

Hakukriteerit:
- Naisvalmentaja toimii seurassa pää- tai apuvalmentajana 10-16 vuotiaiden toiminnassa. Voi toimia myös poikapuolella.
- Valmentajakoulutustasossa eduksi katsotaan mikäli on vähintään C-taso suoritettuna, mutta mikäli koulutustaso on D-taso, valmentaja sitoutuu suorittamaan koulutuskauden aikana tai pian sen jälkeen C-tason valmentajakoulutuksen.
- Muu pedagoginen ja liikunta-alan koulutus ja kokemus katsotaan eduksi
- Oma huippupelaajatausta ei ole välttämätön, pelaajatausta luetaan eduksi
- Halu toimia nuorten valmennuksessa ja sitoutua kehittämään itseään kahdeksan kuukauden mittaisessa prosessikoulutuksessa

Koulutus on valituille maksuton (lukuun ottamatta matkakustannuksia koulutuspaikkoihin).

Lähetä hakemus sähköisellä lomakkeella: https://www.webropolsurveys.com/S/E9BE1D05FC38BC26.par
19.4.2017 mennessä (hakuaikaa jatkettu alkuperäisestä).
Valinnoista ilmoitetaan 24.4.

Mentorointiryhmien koordinoinnista vastaa alueellisesti:
Pääkaupunkiseutu / Jarmo Matikainen, jarmo.matikainen@palloliitto.fi
Lahti-Kaakkois-Suomi -alue/ Hannu Ollila, hannu.ollila@palloliitto.fi