FA of Finland seeks Talent Coaches - Talenttivalmentajahaku

Football Association of Finland is looking for six Talent Coaches together with the clubs qualified to Talent Coaching Programme.

Suomen Palloliitto etsii kuutta talenttivalmentajaa yhteistyössä talenttivalmennusohjelmaan valittujen seurojen kanssa.

Talent Coaching Programme is a development project for youth and top phase players (ages from 13 to 19), which aims to improve the level and quality of daily training in line with the demands of international top football.

Talent Coach is employed by a club and he/she will be a member of club’s coaching staff in a supporting role. Job description consists of coaching the most talented players of the club, participating in morning trainings of educational institutions as well as coaching the talent players of different clubs and teams, which are associated with the employing club. FA of Finland’s National Teams Coaching staff oversees and coordinates the activities.

We expect that the applicants have UEFA A coaching licence, or a solid plan to take the courses for it. Strong competence in international football and pedagogic background are seen as a bonus. We expect Talent Coaches to have strong communication skills and thorough understanding of youth’s development phases.

Clubs looking for boys’ (age groups 13-15) Talent Coach are FC Espoo, FC Honka (Espoo), JJK (Jyväskylä) and KäPa (Helsinki). Talent Coaches for youth’s top-level (age groups 16-19) are recruited for KäPa (Helsinki). In girls football, Talent Coaches are hired for JyPK (Jyväskylä).

We expect your application together with salary expectation and CV by Sunday, 17th of September. Applications can be sent to hakemukset@palloliitto.fi. We also expect you to mention the name of the club you wish to work for.

Questions related to Talent Coach recruitment can be directed to Head of Player Development Hannu Tihinen, +358 503 099 345 on Friday 8.9.2017 from 12.00 to 13.00 and Thursday 14.9.2017 from 12.00 to 13.00 (Finnish time, CEST +1).

------------------------------------------------------------------------------

Talenttivalmennusohjelma on pelaajien nuoruus- ja huippuvaiheen (13-19-vuotiaiden) valmennukseen suunnattu kehityshanke, jonka tavoitteena on päivittäisvalmennuksen vaatimustason ja laadun nostaminen kohti kansainvälistä huippujalkapalloa.

Talenttivalmentaja on työsuhteessa seuraan ja toimii osana seuran valmennustiimiä, muttei vastuuvalmentajan roolissa. Talenttivalmentajan toimenkuva koostuu seuran lahjakkuuksien valmentamisesta, oppilaitosten aamuvalmennuksesta ja yhteistyöseurojen lahjakkuuksien valmennuksesta Palloliiton maajoukkuevalmennuksen kanssa erikseen sovittavalla tavalla.

Hakijalta edellytetään UEFA A -valmentajatutkintoa tai selkeää suunnitelmaa sen suorittamisesta. Vahva kompetenssi kansainväliseen jalkapalloon sekä pedagoginen koulutustausta katsotaan hakijalle eduksi. Talenttivalmentajalta edellytetään erinomaisia vuorovaikutustaitoja sekä ymmärrystä nuorten kehitysvaiheista.

Poikien nuoruusvaiheen (13-15-vuotiaat) talenttivalmentajaa hakevat seurat ovat FC Espoo, FC Honka (Espoo), JJK (Jyväskylä) ja KäPa (Helsinki). Poikien huippuvaiheen (16-19-vuotiaat) talenttivalmentajaa hakeva seura on KäPa (Helsinki). Tyttöjen talenttivalmentajaa hakeva seura on JyPK (Jyväskylä).

Lähetä palkkapyynnön ja CV:n sisältävän hakemuksesi osoitteeseen hakemukset@palloliitto.fi sunnuntaihin 17.9. mennessä. Mainitse hakemuksessa myös seura, jonne osoitat hakemuksen.

Talenttivalmennusta koskevat kysymykset voi esittää pelaajakehityspäällikkö Hannu Tihiselle puh. +358 503 099 345 perjantaina 8.9.2017 klo 12.00-13.00 sekä torstaina 14.9.2017 klo 12.00-13.00.