HJK:n vahva alku ratkaisi

HJK eteni Respect Suomen Cupin välieriin kaatamalla IFK Mariehamnin vieraskentällä 3-0. Molempien joukkueiden leirissä myönnettiin HJK:n paremmuus.

HJK karkasi jo avausjaksolla

HJK johti jo tauolle lähdettäessä 3-0 ja peli oli lähes sitä myöten selvä.

– Me aloitettiin tosi hyvin. Pidettiin intensiteetti ja pelitempo korkealla ja liikuteltiin palloa fiksusti. Ne ei oikein päässeet siihen mukaan. Kun peli oli 3-0, vastustaja vielä yritti, mutta kyllä meillä oli vielä lopussa hyviä paikkoja tehdä lisää, täydet minuutit ottelussa uurastanut HJK:n Juha Pirinen analysoi seuran sivuilla.

Tyytyväisyyttä peliin ja lopputulokseen uhkuu myös Akseli Pelvas, joka teki pelin kolmannen maalin rangaistuspotkusta.

– Pääsin siinä ajamaan hyvin sisään ja olisin päässyt laukaisupaikalle. Maali on aina maali. Vaikka nyt tuli rankkarista, niin pitää olla tyytyväinen siihen ja peliin muutenkin, kuittaa Pelvas iltapuhdettaan.

IFK Mariehamnin päävalmentaja Peter Lundberg myönsi HJK:n paremmuuden.

- Parempi joukkue voitti ja me päästimme kaksi aivan liian helppoa maali. Paransimme toisella puoliajalla, mutta HJK:n tasoista joukkuetta vastaan on vaikea tulla takaisin, Lundberg harmitteli IFK:n sivuilla.

IFK Mariehamnin otteluraportti >>
HJK:n otteluraportti >>