Väisänen tyytyväinen esitykseen

PK-35 Vantaa katkaisi TPS:n voittoputken, kun joukkueet tasasivat lauantaina pisteet Myyrmäessä. PK-35 Vantaan päävalmentaja Jari Väisäsen mukaan kotijoukkue lähti peliin vain voitto mielessään. Vaikka tavoite ei lopulta täyttynyt, Väisänen kiitteli joukkueen peliesitystä.

Taistelupeli

Väisänen oli suhteellisen tyytyväinen omiensa esitykseen.

– Olen tietysti pettynyt siihen, että emme saaneet kolme pistettä. Siihen pitää totta kai olla tyytyväinen, että saimme kuitenkin yhden pisteen, Väisänen totesi vantaalaisten sivuilla.

– Tämä oli taistelupeli. Tänään pelattiin kovaa ja tuomari otti varsin hyvät kaikki turhat repimiset pois. Joukkueen peli-ilmeeseen täytyy olla tyytyväinen. Tämä oli ihan erilainen peli kuin oikeastaan mikään aiemmista peleistä.

Avausjaksolla molemmilla joukkueilla oli Väisäsen mielestä etsikkoaikansa. Kokonaisuudessaan peli oli tasaista taistelua sarjapisteistä.

– Saimme peliin hyvän alun. Sannalla oli hyvä maalipaikka ja lisäksi saimme pari kulmapotkua. Toisen jakson loppupuolella TPS:llä oli hyvä ote pelistä. Silloin he saivat puolestaan kulmapotkuja ja ”Hemppa” teki muutaman hyvän torjunnan. Toinen puoliaika oli tasaista taistelua ja molemmilla oli muutama maalipaikka, Väisänen sanoi.

– Tämä oli varmaankin peli, jossa katsojat viihtyivät. Kaksinkamppailuja ja maalipaikkoja.

Väisäsen mukaan PK-35 Vantaalla oli etenkin toisella jaksolla tilaisuutensa lisäosumiin. Hän kuitenkin uskoo, että maalihanat aukeavat vielä, kun pelaajat luottavat omaan tekemiseen ja malttavat tehdä oikeita asioita.

– Meillä oli tänään hyviä paikkoja ratkaista peli, mutta emme saaneet palloja tänään ihan tolppien väliin. Kaisa Collin teki loistavia liikkeitä ja etenkin toisella jaksolla saimme sen myötä hyviä paikkoja. Se on tärkeintä, että saamme luotua paikkoja. Sen kautta maalejakin alkaa varmasti tulla.

Toisen jakson edetessä kotijoukkue sai kenttätapahtumista hyvän otteen. PK-35 Vantaa vaihtoi kentälle tuoreita jalkoja ja onnistui rakentamaan hyviä hyökkäyksiä.

– Saimme jopa yllättävän hyvin pelattua TPS:n linjojen eteen ja linjojen taakse. Lisäksi pääsimme kääntymään linjojen välissä keskialueella ja haastamaan alinta linjaa. Niissä tilanteessa kaipaamme vielä vähän rauhallisuutta ja varmuutta syöttöihin. Oli kuitenkin hyvä, että pääsimme sinne, sillä sitä kautta syntyy tilanteita, Väisänen tuumi.

Punamustien osuman viimeistellyt Netta Koso piti pelisuoritusta hyvänä, mutta harmitteli hukattuja maalipaikkoja.

– Pelasimme tänään ihan hyvän pelin. Minä ja pari muuta tulimme hyvin sisään peliin. Meillä oli paikat saada kolme pistettä, mutta tänään ne eivät menneet sisään, Koso tiivisti.