HJK:n esitys ilahdutti Rantasta

HJK järjesti lauantaina Kuopiossa maalijuhlat ottaen Pallokissoista peräti 0−7-vierasvoiton.

Suvereeni esitys

Samalla Klubi venytti voittoputkensa jo kolmen ottelun mittaiseksi. Päävalmentaja Joonas Rantanen oli syystäkin tyytyväinen.

- Futisottelu voi tuskin koskaan olla täydellinen, mutta tänään olimme kentällä suvereeneja. Lukemat ovat täysin ansaitut ja kontrolloimme ottelua alusta asti. Kolmas nollapeli putkeen ja läjä tehtyjä maaleja todella ilahduttavat.

- Vastustajalla ei ollut juurikaan laukauksia maaliamme kohti. Hyökkäyksemme suorastaan soljuivat ja viimeistelimme tyylikkäitä maaleja, Rantanen kertaili pelin kulkua.

HJK johti ottelua ensimmäisen jakson jälkeen luvuin 0-4, ja pysyi lähes samassa tahdissa tauon jälkeen. Päävalmentaja iloitsi onnistumisista maalien muodossa laajalla rintamalla.

HJK:n kahden maalin tekijöinä Kuopiossa kunnostautuivat Vilma Hakala (27’, 55’) ja Moona Talka (32’, 33’). Maalin naiseen tekivät myös Maiju Hirvonen (18’), Eveliina Summanen (79’) ja Emilia Ukkonen (90’). Ukkoselle maali oli ensimmäinen Naisten Liigassa. Hakala puolestaan onnistui maalinteossa jo kolmannessa ottelussaan peräkkäin.

- Joukkue pelasi hyvällä itseluottamuksella ja sopivalla rentoudella. Pallo liikkui, ja pidimme vastustajan irti pallosta. Se oli meiltä taktisesti erinomainen esitys, ja Pallokissat joutui vetäytymään etenkin ensimmäisellä jaksolla syvälle omalle puolelleen.

Ottelussa debyyttinsä Naisten Liigassa teki Tiia Hirvonen (s. 2000).

Klubi on sarjataulukossa neljäntenä. Runkosarjaa on jäljellä kaksi kierrosta, ja HJK on varmistanut paikkansa ylemmässä loppusarjassa.

HJK:n pelit Naisten Liigassa jatkuvat lauantaina 22. heinäkuuta huippuottelulla, kun kolmantena sarjataulukossa ja neljä pistettä Klubin edellä oleva TPS Turusta saapuu vierailemaan Telia 5G Areenalle.