HJK hakee paluuta voittojen tielle

HJK tahtoo takaisin voittorytmiin, kun joukkue matkaa Paimioon TPS:n vieraaksi.

Pallokissat-tappio unohdettu

HJK suuntaa perjantaina pelireissulle kotitappion jäljiltä. Pallokissoille viime sunnuntaina kärsitty 1-2-tappio oli siinä mielessä raskas, että Klubi ei yltänyt ottelussa totutulle tasolleen. Tuo peli on kuitenkin joukkueen kesken nollattu nopeasti ja katse on tulevassa. Paimiossa HJK jahtaa kauden kolmatta vierasvoittoaan.

- Joukkueessa on odottava tunnelma. Hyvä, että pääsemme pelaamaan nopeasti tappion jälkeen. Haluamme päästä näyttämään parasta osaamistamme, päävalmentaja Joonas Rantanen kertoo HJK:n sivuilla.

HJK lähtee kahdeksannelle kierrokselle sarjataulukon kolmannelta sijalta. TPS puolestaan johtaa sarjaa, ja sen ainoa pistemenetys tuli viime kierroksella tasapelistä PK-35 Vantaata vastaan.

HJK:n maaliero on seitsemän ottelun jälkeen 11-5. Tulevan vastustajan TPS:n oma verkko on heilunut yhdeksän kertaa, mutta se on tehnyt peräti 22 maalia.

- TPS on hyvässä iskussa. Päävalmentaja Sami Haltia on valmentanut joukkuetta useamman kauden, ja runko on pysynyt koossa pitkään. Se näkyy heidän pelissään, Rantanen toteaa.

HJK on totutusti perehtynyt valmistautumisessaan myös vastustajan pelitapaan.

- TPS puolustaa tiiviisti, pitää huolellisesti kiinni sopivista etäisyyksistä ja pyrkii aggressiivisiin riistoihin myös yläalueilla. Hyökkäyspeli on suoraviivaista ja pelaajat laukovat paljon jo kauempaakin. Se meidän tulee tietysti huomioida.

Ottelu pelataan Paimiossa ja kenttä on suhteellisen pieni.

- Se tulee vaikuttamaan pelin luonteeseen. Kaksinkamppailuja tulee olemaan paljon, mutta me olemme valmiita voittamaan tilanteet ja kääntämään ottelun eduksemme.

Kentän koko huomioiden myös HJK:n on pysyttävä tiiviinä.

- Olemme valmiita puolustamaan ajoittain syvällä omalla puoliskolla. Riistojen jälkeen iskemme nopeasti ja terävästi.

Viime kaudella joukkueiden kaksi edellistä kohtaamista päättyivät Klubin eduksi.

Rantanen luottaa, että HJK:ssa vallitseva positiivinen henki ja hyvä itseluottamus näkyvät perjantain pelissä.

- Perjantaina parannamme omaa pelaamistamme ja teemme hyvän peliesityksen.

TPS – HJK perjantaina 19. toukokuuta Paimiossa kello 19:00