Ennakko: TPS-HJK

Naisten Liigan kärkipaikalla oleva TPS kohtaa perjantaina 19.5. todellisessa klassikko-ottelussa helsinkiläisen HJK:n Paimion Urheilukeskuksen KHT Soikalla.

Kärkiottelu

TPS siirsi kotiottelunsa Paimioon, koska sen omalla kotikentällä, Turun Urheilupuiston Yläkentällä, on toinen urheilutapahtuma samaan aikaan. TPS:n paimiolaistaustainen päävalmentaja Sami Haltia pitää Paimiota tässä tapauksessa luontevimpana ja parhaimpana vaihtoehtona pelata TPS:n kotiottelu.

- Olemme pelanneet keväisin Paimiossa harjoituspelejä, joten paikka on meille siis entuudestaan tuttu. Lisäksi me pelasimme viime kaudella Paimiossa yhden liigaottelun sekä Respect Suomen Cupin välierän ja ne olivat erittäin onnistuneita tapahtumia. Paimiossa on olosuhteet kohdallaan ja myös paikallista yleisöä pelimme tuntuvat kiinnostavan mukavasti, Haltia kiittelee TPS:n sivuilla.

Viime kaudella SM-hopeaa voittanut TPS jatkaa siitä, mihin se viime kaudella jäi. Joukkue on voittanut seitsemästä pelaamastaan ottelusta peräti kuusi. Ainoa pistemenetys on tullut viime kauden mestarijoukkuetta PK-35:ttä vastaan Vantaalla viime viikonloppuisella 1-1-tasapelillä. TPS:n perjantainen vastus HJK kuuluu myös sarjan suurimpiin suosikkeihin. Helsinkiläiset ovat voittaneet pelaamistaan otteluista viisi ja tappioita on kertynyt kaksi.

- PK:ta vastaan hyökättiin ja luotiin paikkoja riittävästi, mutta emme saaneet kolmea pistettä. HJK on puolestaan vahvistunut viime vuodesta maajoukkuekapteeni Maija Saaren johdolla. Joukkueessa on vahvoja ja taitavia pelaajia sekä varmasti riittävästi kokemusta. Meille jokainen peli on vastustajasta riippumatta yhtä tärkeä, Haltia muistuttaa.

TPS:n hyökkäävä pelityyli on tuottanut runsaasti tähän mennessä maalipaikkoja, jotka ovat johtaneet myös 22:een tehtyyn maaliin. Päävalmentaja Haltia on saldoon erittäin tyytyväinen, mutta tiettyihin yksityiskohtiin hän toivoo vielä lisää huolellisuutta ja tarkkuutta.

- Peli on kokonaisuudessaan ihan hyvällä tasolla. Olemme kiinnittäneet nyt huomiota esimerkiksi irtopallopelaamiseen ja siihen liittyvään reagointiin. Kamppailupelaamisessa ja pallollisessa pelissä on laatua, mutta niillä sektoreilla riittää myös aina työmaata. Myös koko kentän puolustamiseen on kiinnitetty erityishuomiota, Haltia listaa.

TPS saa perjantaina jalkeille lähes parhaan mahdollisen kokoonpanon. Poissa ovat varmuudella Saija Östlund, Tiia Savolainen ja Iines Lehkonen. Joukkue on vahvistunut lisäksi keskikenttäpelaaja Sini Laaksosella, joka on palannut kesäksi Turkuun ja TPS-paitaan. Laaksonen lähtee takaisin Yhdysvaltoihin elokuussa.

TPS-HJK alkaa Paimion Urheilukeskuksen KHT Soikalla klo 19.00.