Ennakko: TPS-FC Honka

TPS kohtaa runkosarjan viimeisellä kierroksella kotonaan FC Hongan. Ottelu pelataan lauantaina 29.7. klo 17.00 alkaen ja pelipaikkana on poikkeuksellisesti Kupittaan Veritas Stadion.

Kärkikamppailu

TPS voitti kevätkierroksella FC Hongan Espoossa lukemin Julia Tunturin maalilla lukemin 0-1. TPS-FC Honka on kotijoukkueelle äärimmäisen tärkeä ottelu, sillä espoolaiset ovat repineet raitapaitoihin seitsemän pisteen kaulan. Runkosarjan päätöskierrokselle lähdetään kärjen osalta seuraavista asetelmista: FC Honka 40, PK-35 38, TPS 33, HJK 32 ja Ilves 26. Pallokissat (22) ja JyPK (21) ratkaisevat viimeisen ylemmän jatkosarjan paikan kohtalon. Ylemmässä jatkosarjassa kaikki kuusi joukkuetta kohtaavat kertaalleen toisensa.

- Emme ole neljässä edellispelissä päässeet tasollemme ja olemme alisuorittaneet. Nyt on yksi peli jäljellä eikä varmasti tarvitse korostaa kuinka tärkeä se on. Meillä on kotipeli ja nyt täytyy viimeistään nostaa taso sinne missä se on ollut ja treenit ovat näyttäneet tosi hyviltä, henki on tosi hyvä treeneissä ja asenne on kohdallaan, TPS:n hyökkääjä Hanna Ruohomaa valottaa joukkueen tunnelmia TPS TV:n haastattelussa.