Ennakko: ONS-Ilves

ONS ja Ilves kohtaavat toisensa Naisten Liigan avauskierroksella lauantaina Oulussa.

Viime kaudella Ilves sijoittui alemmassa loppusarjassa pykälää ylemmäksi ONS:ia eli seitsemänneksi. Pelissä kohtaa varmasti kaksi nuorta ja taistelevaa joukkuetta. Molempien joukkueiden pelaajakokoonpanossa on tapahtunut jonkin verran talven aikana muutoksia. Lisämausteen peliin tuo se, että Ilveksen tuore päävalmentaja Ville Väisänen on monille ONS- pelaajille tuttu valmennuskuvioista aiemmilta vuosilta.

- Ilves on meille varmasti sopiva vastustajaa ensimmäiseen peliin, koska viime vuonna päätettiin kausi tappioon juurikin tamperelaisia vastaan. Olen luottavaisin mielin, koska nyt ollaan palon taitavampi, älykkäämpi ja ennen kaikkea taas yhden vuoden kokeneempi joukkue kuin silloin. Nyt päästään vihdoin mittaamaan tasomme muita vastaan, ONS:n kapteeni Iida Nurmos toteaa seuransa verkkosivuilla.

Viime kaudella Ilves vei todella tiukkojen pelien kohtaamisissa pisteet kotiin kaikissa otteluissa. Lauantain pelissä on luvassa varmasti tiukkaa vääntöä puolin ja toisin tarjolla olevista sarjapisteistä.

ONS-Ilves lauantaina 18.3. Heinäpään palloiluhallissa kello 15 alkaen.