Ennakko: GBK-TPS

Sarjanousija GBK saa lauantain Naisten Liigan avauskierroksella vieraakseen TPS:n Turusta.

Viime kaudella TPS sijoittui Naisten Liigassa hopealle. Turkulaisten hyökkääjä Hanna Ruohomaa linjaa Tepsin olevan valmis kauden avaukseen.

- Me olemme kyllä valmiita. Olemme treenanneet tosi hyvin ja meillä on ollut tosi hyvä henki treeneissä. Olemme valmiita tähän kauteen ja meillä on myös selkeät tavoitteet, Ruohomaa kertoo TPS-tv:n haastattelussa.

Hän ei peittele TPS:n tavoitteita. Mustavalkopaidat tähtäävät mestaruuteen.

- Mielestäni voidaan sanoa, että jokainen on tällä kaudella yhtä tärkeä vastustaja meille, koska meillä on niin selkeä tavoite ja haluamme mestaruuden. Ei ole yhtään helppoa peliä tulossa. Viime kaudella pääsimme ehkä sellaisella yllättäjän roolilla joihinkin peleihin, mut ei enää tällä kaudella. Viime kaudella näytimme, ettemme ole mitään altavastaajia. Saatamme olla ennakkosuosikin asemassa suurimmassa osassa pelejä. Pitää lähteä jokaiseen peliin niin, että tämä on voitettava ja pystymme pelaamaan hyvällä tasolla koko kauden.

Ruohomaa muistuttaa, että liiga-avauksesta voi tulla haastava peli, vaikka vastassa onkin kokkolalainen nousijajoukkue GBK.

- Ne nousijajoukkueet ovat aina sellaisia, että niillä on hirveä nälkä näyttää. Varsinkin alkuun. Niitä ehkä motivoi sekin, että me tulemme vastaan, viime kauden hopeajoukkue. Varmasti he haluaisivat kauteen sellaisen räväkän alun, että muutkin näkevät, että sieltä tulee kova jengi. Meillä ei ole mitään aikomuksia lähteä sinne aliarvioimaan ketään. Kauden tärkein peli on edessä, Ruohomaa sanoo.

GBK-TPS lauantaina 18.3. Kokkolan Kippari Hallissa kello 16 alkaen.