OPS Oulun herra (RAP)

OPS vei ensimmäisen paikallisottelun nimiinsä 1-0 (0-0). Voitto oli historiallinen siksi, että OPS ei ole kertaakaan aiemmin voittanut AC Oulua virallisessa ottelussa. Yritys numero 11 toi palkinnon. Oulun herruus siirtyi ainakin pariksi kuukaudeksi Palloseuran haltuun.

AC Oululle ensimmäiset pistemenetykset

Ottelu alkoi vierasjoukkueen hienoisella painostuksella, ja ihan ottelun ensihetkillä AC Oululla oli jo pari hyvää maalipaikka mennä johtoon. OPS:n puolustus-viisikko, Rounaja – Jibrin – Guero – Ouattara – Orishani selvittivät tilanteet kuitenkin kunnialla. AC Oulun vahvan alun jälkeen valtasuhteet kentällä tasoittuivat, ja OPS pääsi peliin mukaan. OPS:n paras maalipaikka ensimmäisellä puoliajalla kehkeytyi uudelle sentterille, uruguaylaiselle Jesus Toscaninille, joka kuitenkin ampui boksin reunalta yli. AC Oululla oli selvästi paremmat maalipaikat ottelun ensimmäisellä puoliajalla, mutta OPS-puolustus pelasi uhrautuvasti läpi koko ottelun, ja vaiensi AC Oulun maalintekoyritykset kerta toisensa jälkeen.

Vaikka AC Oulu aloittikin toisen puoliajan vahvasti ja loi vaarallisia maalipaikkoja, OPS sai myös toisella puoliajalla useammin pidempiä ja hallitumpia hyökkäyksiä. Kotijoukkueen taistelu palkittiin 75 minuutin kohdalla, kun Konstantin Belov sai jalan vapaaksi vastustajan rangaistusalueen sisällä. Lahjakas viimeistelijä ei epäröinyt, vaan laittoi pallon varmasti maalin takanurkkaan ohi Johannes Wentinin. Osuma oli Belovin kauden toinen, ja samalla ensimmäinen ACO-vahti Wentinin selän taakse laitettu maali tällä kaudella. Thiago Trindadella oli lopussa tilaisuus kaunistella loppulukemia, mutta miehen puolittainen läpiajo tyrehtyi Wentinin hyvään vastaantuloon maalilta.