Ennakko: Gnistan-FC Haka

Kahdeksan ottelua putkeen ilman tappiota pelannut Haka jatkaa perjantaina Ykkösen otteluitaan Helsingin Oulunkylässä. Vastaan asettuu Gnistan, joka on loppukesästä äitynyt myös hyvään pistetehtailuun ja taistelee ankarasti sarjapaikkansa puolesta.

Molemmilla kokoonpanohuolia

Gnistanilla on tällä hetkellä pinnoja koossa 16 ja eroa putoamisviivan päälle on ennen torstai-illan OPS-AC Oulu -peliä viisi pistettä. Haka on puolestaan neljäntenä, seitsemän pistettä liigakarsijan paikasta.

– Gnistanin Jean Da Silva lensi viime ottelussa ulos ja sen luulisi helpottavan meitä. Myös Gullit Zolameso sai punaisen kortin, joten he joutuvat miettimään kokoonpanoaan uudestaan. Mutta toisaalta he ovat saamassa pari pelaajaa takaisin, Hakan päävalmentaja Keith Armstrong miettii seuran sivuilla.

Gnistan on ainoa joukkue, jolle Haka ei ole tänä kesänä menettänyt yhtään pistettä. Toukokuussa koskilaiset hakivat Helsingistä 2-0 -voiton ja heinäkuussa Gnistan kaatui Tehtaan kentällä 2-1. Tuo kyseinen peli aloitti Hakan mittavan tappiottomien pelien putken.

– Valmentajanvaihdoksen jälkeen Gnistan on saanut mukavasti pisteitä. Heidän peruspelaamisensa on ollut hyvää myös kärkijoukkueita vastaan. Täyden päivätyön saamme taas tehdä, Armstrong painottaa.

Hakan pelaajatilanne on perjantain alla hyvä. Tuomas Lähdesmäki ja Jean Fridolin Nganbe Nganbe ovat olleet jo mukana harjoituksissa.

– Tämä peli tulee heille liian aikaisin, ehkä myös ensi viikon TPS-peli. Mutta seuraavalla viikolla sitten OPS:aa vastaan he saattavat olla jo mukana. Mutta saamme Gnistania vastaan 18 pelaajaa kokoonpanoon, joka on harvinaista herkkua vieraspeleissä meille tällä kaudella, Armstrong toteaa.