U15-pojilla onnistunut leiri Eerikkilässä

Alle 15-vuotiaat pojat (1.1.2002) avasivat maajoukkuetaipaleensa leireilemällä Eerikkilässä 7.-9.2.2017.

Päävalmentaja Erkka V. Lehtola sai kutsua leirille peräti neljä maalivahtia ja 28 kenttäpelaajaa. Osallistujamäärä takasi, että joukko pystyi pelaamaan kahdesti täyden ottelun. Luotsi oli muutenkin kolmen päivän antiin tyytyväinen.

- Leiri oli onnistunut monestakin näkökulmasta. Olen kiitollinen lisäpelaajista ja valmennusryhmämme koosta. Aluevalmentajien rooli on ensimmäisenä maajoukkuevuonna erityisen merkittävä, Lehtola kiittelee.

- Saimme käytännössä 48 tuntiin viisi kunnon urheilusuoritusta sisältäen kaksi peliä. Energiataso ja laatu pysyivät korkealla ehkä tämän aamun ottelun viimeistä kymmentä minuuttia lukuun ottamatta. Nuorisomaajoukkueet ovat oppimismatkaa sekä pelaajille että meille valmentajille. Koen, että edistyimme tämän viikon aikana, hän lisää.

Valmentajina ”Erkan” kanssa toimivat Samu Koski, Kai Nyyssönen, Stephen Ward ja Antti Niemi. Mukana oli myös talenttivalmentaja Juha-Pekka Niskanen KuPS:sta.

U15-pojat pelaajat ensimmäiset maaottelunsa huhtikuun lopulla Slovakiaa vastaan. Tuo joukkue valitaan pääosin helmikuun leiriläisistä, mutta kilpailu paikoista käy edelleen kiivaana.

- Saimme tällä viikolla paljon informaatiota, joka helpottaa valintoja. Tämän ryhmän ulkopuoleltakin voi ehdottomasti  tulla pelaajia. Edessä on vielä mini-alueturnaus huhtikuun alussa.

Suomen poikamaajoukkueet pelasivat vahvan vuoden 2016. Joukosta on noussut esille useita mielenkiintoisia yksilöitä.

- En ala tässä vaiheessa mainitsemaan nimiä, mutta myös tästä ikäluokasta löytyy ehdottomasti useita lupaavia ja erilaisia pelaajatyyppejä, Lehtola vihjaa.

Eerikkilässä mukana olleet pelaajat löydät täältä >>