HUU-TV: Pukki uransa huipulla Turkin kimppuun

Huuhkajien maalipyssy Teemu Pukki uransa ensimmäisen A-maaottelumaalinsa Turkin verkkoon hienossa 3-2-voitossa vuonna 2012. Perjantaina Turkki saa pidettäväkseen entistä vaarallisemman hyökkääjän.

Teemu Pukki haluaakin jatkaa siitä, mihin viime kerralla Turkkia vastaan jäi. Tuolloin ottelun voittomaalin iski lisäajalla Perparim Hetemaj.

- Ehdottomasti. Tuurilla se taisi pompata vastustajan jalasta maalivahdin yli, mutta kaikki otetaan. Tiukka peli oli, mutta voitettiin. Kyllä se antaa uskoa. Meillä on sama mahdollisuus kuin silloin. Se on ehkä vähän epätodennäköisempää, että Perpa tekisi jälleen maalin, mutta uskon että voimme voittaa, Pukki hymyilee Huuhkaja-TV:n haastattelussa.

Pukki lähtee Turkin kimppuun täynnä itseluottamusta. Maalilinko on iskenyt jo 16 osumaa Tanskan Superliigassa tällä kaudella, eikä tahdille näy loppua.

- Tämä kausi on ollut parasta urallani tähän mennessä. Loman jälkeen on myös muutama maali alla ja pelit ovat sujuneet hyvin. Se antaa aina lisää itseluottamusta maaotteluihin. Sain myös tehtyä syksyllä kauan kaivatun karsintamaalin, niin ei tarvitse enää sitäkään stressata, Pukki kertoo.

Ensimmäistä kertaa Huuhkajien mukana oleva Moshtagh Yaghoubi oli otettu päävalmentajan Markku Kanervan kutsusta.

-Tuli tosi hyvä fiilis. Tuli sellainen olo, että kova työ ei ole mennyt hukkaan, Yaghoubi juttelee Huuhkaja-TV:ssä

Perjantaina Suomi kohtaa MM-karsintaottelussa Turkin. Oma rooli on ”Mosan” kohdalla vielä auki, mutta herra itse odottaa vaikeaa kamppailua.

-Treenataan kovaa ja katsotaan sitten, minkälaisen roolin ”Rive” minulle tarjoaa. Ei tule olemaan helppo peli, mutta jos teemme joukkueena hyvin töitä, saamme myös tuloksen.

Katso kaksikon haastattelut Huuhkaja-tv:stä.