Länsi-Suomi

Marko Laaksonen Vuoden Futsalpelaaja

Futsalkauden 2016-2017 Futsalpelaaja Länsi-Suomen piirissä on Someron Voiman maalivahti Marko Laaksonen.

marko_laaksonen1.jpg

Marko Laaksonen palasi usean vuoden tauon jälkeen futsalin maajoukkueeseen ja lisäksi hänet valittiin Futsal-Liigan kauden tähtikentälliseen.

Joukkueensa Someron Voiman liigaotteluissa ja maaotteluissa Vuoden Futsalpelaaja on osoittanut, että kokemus on tuonut entisestään lisää varmuutta ja erinomaista pelinlukutaitoa. Marko Laaksonen pelasi upean viime kauden ja oli erittäin tärkeä pelaaja SoVo:lle sen taistellessa liigamestauudesta lähes loppumetreille asti. Joukkueen oli kuitenkin lopulta tyytyminen ”vain” neljänteen sijaan.

Välierissä SoVo laittoi erittäin ahtaalle tulevan mestarin, Sievi FS:n. Sievi eteni kuitenkin finaaliin voitoin 3-2. Pronssiotteluun pettynyt SoVo ei enää syttynyt, vaan Leijona Futsal vei himmeimmät mitalit selvin lukemin.

Pyttyä Laaksonenkin pääsi joukkueensa kanssa tällä kaudella nostamaan. SoVo vei talvella nimiinsä ensimmäistä kertaa pelatun Final Four -turnauksen.

Marko Laaksoselle luovutettiin Vuoden Futsalpelaajan palkinto keskiviikkona Veikkausliigaottelun FC Inter – KuPS tauolla.

Suomen Palloliiton Länsi-Suomen piiri palkitsee futsalkauden päätteeksi Vuoden Futsalpelaajan. Ehdotuksia palkittavaksi pelaajaksi voivat antaa piirin seurat, tiedotusvälineiden edustajat, futsalvaikuttajat sekä futsalin maajoukkuevalmentajat. Valinnasta päättää SPL Länsi-Suomen piirihallitus.