Länsi-Suomi

Leo Tommila tyttövalmennuksen kehittäjäksi

SPL Länsi-Suomen tyttövalmennuksen kehittäjäksi on valittu naantalilainen Leo Tommila. Hän aloittaa tehtävässä 1.8.2017.

leksa.jpg

Leo Tommila, 53, on kokenut jalkapallovalmennuksen ammattilainen. Tällä hetkellä hän työskentelee Vaasassa, VPS:n talenttivalmentajana ja Vöyrin Urheilulukion tyttöjen ja poikien aamuharjoittelun valmentajana.

Tommila tunnetaan kuitenkin erityisen hyvin Turun seudulla, jossa hän on toiminut usean eri seuran valmennus- ja muissa tehtävissä. Valmennuspäällikkökokemusta Leo Tommilalla on kolmesta eri seurasta. Leo Tommilan osaamisesta eri tehtävissä ovat Turun seudulla saaneet nauttia mm. FC Inter, TPS, TuNL, VG-62 ja ÅIFK.

SPL:n Turun piirin eri piirijoukkueissa Leo Tommila on toiminut valmentajana yhteensä kahdeksan vuotta. Lisäksi hän on toiminut vuosina 2012-2014 SPL:n Lännen alueen tyttöjen aluevalmentajana sekä Turun Seudun Urheiluakatemian tyttöjen ja poikien valmentajana kahdeksan vuoden ajan.

Tommila on koulutukseltaan liikunnanohjaaja ja UEFA A-lisenssivalmentaja.

Tyttövalmennuksen kehittäjän työ on SPL Länsi-Suomen määräaikainen panostus vuoden 2018 loppuun. Tehtävää vuoden 2016 alusta hoitanut Ari Kervinen valittiin aikaisemmin keväällä piirin valmennuskoulutuspäälliköksi, mutta hän vastaa edelleen myös tyttövalmennuksen kehittämistoimista elokuun alkuun asti.

Tyttövalmennuksen kehittäjä työskentelee erityisesti seuraympäristössä tyttöseurojen valmentajien kehittäjänä, kouluttajana ja sparraajana. Helmaripäivät ja niihin liittyvät seurakäynnit ovat oleellinen osa työtä. Lisäksi tyttövalmennuksen kehittäjä osallistuu tärkeänä osana alueelliseen ja valtakunnalliseen työhön pelaajan laadukkaan arjen turvaamiseksi.