Länsi-Suomi

Leo Tommila aloitti tyttövalmennuksen kehittäjänä

leksa.jpg

SPL Länsi-Suomen tyttövalmennuksen kehittäjäksi valittu Leo "Leksa" Tommila on aloittanut tehtävässään 1.8.

Leo Tommila, 53, on kokenut jalkapallovalmennuksen ammattilainen. Hän siirtyi tehtävään Vaasasta, VPS:n talenttivalmentajan ja Vöyrin Urheilulukion tyttöjen ja poikien aamuharjoittelun valmentajan toimesta.

Naantalilainen Tommila tunnetaan kuitenkin erityisen hyvin Turun seudulla, jossa hän on toiminut usean eri seuran valmennus- ja muissa tehtävissä. Valmennuspäällikkökokemusta Leo Tommilalla on kolmesta eri seurasta. Leo Tommilan osaamisesta eri tehtävissä ovat Turun seudulla saaneet nauttia mm. FC Inter, TPS, TuNL, VG-62 ja ÅIFK.

SPL:n Turun piirin eri piirijoukkueissa Leo Tommila on toiminut valmentajana yhteensä kahdeksan vuotta. Lisäksi hän on toiminut vuosina 2012-2014 SPL:n Lännen alueen tyttöjen aluevalmentajana sekä Turun Seudun Urheiluakatemian tyttöjen ja poikien valmentajana kahdeksan vuoden ajan.

Tommila on koulutukseltaan liikunnanohjaaja ja UEFA A-lisenssivalmentaja.

Tyttövalmennuksen kehittäjän työ on SPL Länsi-Suomen määräaikainen panostus vuoden 2018 loppuun. Tehtävää vuoden 2016 alusta hoitanut Ari Kervinen valittiin aikaisemmin keväällä piirin valmennuskoulutuspäälliköksi.

Tyttövalmennuksen kehittäjä työskentelee erityisesti seuraympäristössä tyttöseurojen valmentajien kehittäjänä, kouluttajana ja sparraajana. Helmaripäivät ja niihin liittyvät seurakäynnit ovat oleellinen osa työtä. Lisäksi tyttövalmennuksen kehittäjä osallistuu tärkeänä osana alueelliseen ja valtakunnalliseen työhön pelaajan laadukkaan arjen turvaamiseksi.

- Suurella innolla aloitan tehtävässä. Tulen ensi töikseni olemaan yhteydessä suoraan seuroihin itsekin, mutta odotan yhteydenottoja myös seuroista minuun päin. Uskon, että kaikilla seuravalmentajilla on suuri intohimo kehittyä työssään ja näin auttaa tyttöpelaajien laadukasta arkea. Haluan olla vahvasti mukana kentällä valmentajien sparraajana ja odotan hyvää vuorovaikutusta, jossa opin itsekin, toteaa tyttövalmennuksen kehittäjä "Leksa" Tommila.

Leo Tommilan yhteystiedot:
leo.tommila(a)palloliitto.fi