Länsi-Suomi

Kysely 10-16v. junnuille alaraajojen rasitusvammoista

Kysely 10-16 -vuotiaille juniorijalkapalloilijoille alaraajojen rasitusvammoihin liittyen

Vastaa kyselyyn viimeistään to 6.7., jonka jälkeen kysely sulkeutuu.

Kyselyn tarkoituksena on kartoittaa 10-16-vuotiailla juniorijalkapalloilijoilla esiintyneitä alaraajojen rasitusvammoja ja niihin vaikuttaneita taustatekijöitä.

Kyselyyn vastaaminen on vapaaehtoista ja tehdään yhdessä vanhemman tai huoltajan kanssa. Vastaaminen suoritetaan nimettömästi, eikä vastausten pohjalta ole mahdollista tunnistaa ketään.

Vastauksia tullaan käyttämään Metropolian jalkaterapian tutkinto-ohjelman opinnäytetyössä, joka tehdään vuoden 2017 aikana yhteistyössä Palloliiton Länsi-Suomen piirin kanssa ja julkaistaan Theseus-tietokannassa joulukuussa 2017.

Opinnäytetyön tarkoituksena on tuottaa opas juniorijalkapalloilijoiden rasitusvammoista pelaajille ja heidän sidosryhmilleen. Opasta tullaan jakamaan Palloliiton Länsi-Suomen piirin tapahtumissa syksyllä 2017. Opinnäytetyön tuloksista tehdään lisäksi artikkeli SPL Länsi-Suomen Pallopiiri -lehteen ja piirin nettisivuille syksyllä 2017.

Oppaan tavoitteena on edistää juniorijalkapalloilijoiden erilaisten rasitusvammojen riskitekijöiden tunnistamista ja täten ennaltaehkäistä rasitusvammojen syntyä.

Kyselyyn vastaaminen vie noin 10 minuuttia ja tuo arvokasta tietoa opinnäytetyöprojektiimme.

Lämpimästi kiittäen,
Jalkaterapeuttiopiskelijat Sari Lindholm ja Taru Mäki