Länsi-Suomi

Koponen, Santahuhta ja Ahl huomioitiin

Satakunnan Urheilugaalassa palkittiin lauantaina viimeisen kerran Satakunnan piirin Vuoden Pelaaja ja Vuoden Valmentaja. Tauno Takala –palkinto myönnettiin 34. kerran ja sen sai Jouni Ahl.

koponen_ja_santahuhta.jpgMuSan miehet palkittiin - Juhani Koponen ja Matti Santahuhta

Satakunnan Urheilugaalassa Porissa vietettiin varsinaista palkintosadetta. Lounais-Suomen Liikunta ja Urheilu ry:n yhdessä Rauman ja Porin Urheilutoimittajien Kerhojen kanssa järjestämässä gaalassa palkittiin myös jalkapallotoimijoita.

Vuoden vaihteessa Länsi-Suomen piiriksi yhdistyneet SPL:n Turun ja Satakunnan piirit jakoivat alkuvuoden gaaloissa vielä viimeisen kerran ”vanhojen piirien” omia palkintoja. Jatkossa huomioinnit tapahtuvat SPL:n Länsi-Suomen nimissä.

Suomen Palloliiton Satakunnan piirin Vuoden Pelaajana palkittiin Juhani Koponen, MuSa.
Musan Salama pelasi loistavan kauden ja karsi lopulta pääsystä Ykköseen kauden päätteeksi. Koponen oli MuSa:n avainpelaajia ja loi puolustuspäähän muurin, joka oli perustana koko joukkueen pelille. Koponen arvostettiin koko sarjan parhaimmaksi pelaajaksi.

Vuoden valmentajana palkittiin niin ikään MuSa:n Matti Santahuhta.
Santahuhta toimi vuonna 2016 Musan Salaman päävalmentajana. Joukkue tuli sarjassa toiseksi ja karsi paikasta Ykköseen. Santahuhta sai persoonallaan joukkueen sitoutumaan yhteiseen tavoitteeseen ja joukkue pelasi läpi kauden erittäin tasaisesti ja korkealla tasolla.

jouni_ahl.jpgJouni Ahl ja Tauno Takala -palkinto

Satakunnan piirin perinteinen ja arvokas Tauno Takala –palkinto myönnettiin nyt jo 34. kerran. Palkinto myönnetään pitkäjänteisestä urheilun ja jalkapallon eteen tehdystä työstä. 34. palkinto jaettiin Jouni Ahlille.
Ahl on ollut koko elämänsä mukana jalkapallossa. Peliuransa jälkeen hän jäi seura-aktiiviksi ja on toiminut eri rooleissa. Palloliiton piirin luottamuselimien kautta hän sai myös mahdollisuuden päätoimisuuteen jalkapallon parissa. Vuonna 2000 hänestä tuli Satakunnan piirin kilpailupäällikkö, josta toimesta hän jäi eläkkeelle 2016. Ensitöikseen eläkkeellä hän palasi vapaaehtoiseksi seuratoimijaksi.

Gaalassa jaettiin myös Vuoden Sinettiseurapalkinto ja sen sai hienosti FC Jazz.
Lisäksi Pallo-Iirot palkittiin urheilukulttuurin edistäjänä ja yleisseura Lauttakylän Luja, jossa jalkapallo on vahva ja iso laji, sai Satakunnan Vuoden Urheiluseura –palkinnon.