Länsi-Suomi

Huuhkajat pelaa Turussa kesäkuussa ja lokakuussa

Miesten A-maajoukkueen kesän ottelukalenteriin on tullut lisäys, kun Suomen Palloliitto ja Liechtensteinin jalkapalloliitto LFV ovat sopineet A-maaottelun pelaamisesta keskiviikkona 7.6.2017.

huuhkajat_turussa.jpg
Turkulaistaustaisia Huuhkajia nähdään Turussa kesäkuussa ja lokakuussa.

Tärkeä tapahtuma ennen Ukraina-ottelua

A-maaottelu Suomi - Liechtenstein pelataan Turussa ja sen alkamisaika vahvistuu myöhemmin. Palloliiton liittohallitus on lisäksi vahvistanut MM-karsintojen vuoden 2017 kotiotteluiden pelipaikat. Ottelut Ukrainaa (11.6.) ja Islantia (2.9.) vastaan pelataan Tampereella ja ottelu Turkkia (9.10.) vastaan Turussa.

Nyt sovittu Liechtenstein-ottelu sopii päävalmentaja Markku Kanervan mukaan erinomaisesti kesän kalenteriin.

- Meille oli tärkeää saada tapahtuma tuohon kohtaan, muuten meillä olisi ollut pelkkä maajoukkueleiri ennen MM-karsintaottelua Ukrainaa vastaan. Yksi kriteeri oli saada nimenomaan kotiottelu ja tämä ratkaisu sopii kokonaispakettiin hyvin, Kanerva kertoi.

- Liechtenstein haki aktiivisesti vastustajaa ja meille se on hiukan erilainen vastustaja kuin viime aikoina on muuten ollut ja tällaisia tarvitaan ajatellen tulevaisuutta – ja myös tulevaa UEFA:n Nations Leagueta.

Liechtenstein ei kuulu vastustajana Euroopan huippumaihin ja lähtökohtaisesti Huuhkajat lähtee tuohon otteluun selvänä suosikkina.

- Tuo ottelu on lähtökohtaisesti oiva tilaisuus saada palautetta pallollisesti pelaamisesta ja mahdollisuus kehittää hyökkäyspelaamistamme – toki yhtään maata ei voi lainkaan aliarvioida vastustajana. Kansainvälisiä pelipäiviä on kuitenkin niin vähän, että jokainen pitää pyrkiä käyttämään hyväksi, Kanerva muistuttaa.

- Samalla saamme tuntumaa Liechtenstein kaltaiseen vastustajaan ja on se toki myös mahdollisuus katsastaa pelaajia.