Helsingin piiri

Helsingin T14 (-03) piirijoukkue Saksassa 19.-22.5.2017 osa 2

La 20.5. aamu aloitettiin videopalaverilla ja harjoituksilla. Harjoitusten aiheena oli positiivinen tilanteenvaihto.
Illalla pelattiin ottelu OSC Bremerhavenin T16 joukkuetta vastaan.
Ottelu päättyi Helsingin 6-0 voittoon.
Maalintekijöinä toimivat Sara Sirma x 3, Lina Lundberg, Erika Pajunen ja Oona Jääskeläinen.

Su 21.5. aamulla on harjoitukset, joissa teemana oli murtautuminen.
Iltapäivällä pelattiin ottelu Leher TS P12 joukkuetta vastaan.
Ottelu päättyi Helsingin 5-0 voittoon.
Maalintekijöinä toimivat Lina Lundberg, Ella Ikonen, Sara Sirma ja Essi Määttänen.

Ma 22.5. aamulla oli yllätysohjelma, jossa pelaajat vierailivat Climahausissa. Tässä päästiin tutustumaan erilaisiin maapallon ilmastoihin ja eläimiin kyseisellä alueella. Sitten olikin jo kotimatkan aika.

Kukka Kiviniemi (LPS):
"Matka on ollut todella mukava. Joukkue pelasi turnauksessa ensimmäisen kerran yhdessä ja yllätti, kuinka hyvin pelasimme yhdessä. Bremenin piirijoukkue oli hyvä vastus, mutta kaksi seuraavaa ottelua olivat ehkä hieman helppoja. Ryhmähenki on ollut tosi hyvä. Climahaus oli todella mukava."

Emma Jännes (VALTTI):
"Reissu on ollut todella mahtava. On ollut mukava tutustua uusiin kavereihin ja ryhmähenki on ollut hyvä. Perjantain peli oli hyvä ja Bremenin joukkue oli ihan hyvä. Muut olivat ehkä hieman liian löysiä. Climahaus oli mukava yllätys."

Maria Virolainen ja Akan Okomoh:
Järjestelyt toimivat erittäin hyvin. Saimme hyvää informaatiota pelaajista. Yllätyimme, kuinka hyvin pelaajat pelasivat yhteen ensimmäisissä yhteisissä otteluissa. Pelaajien palautteet ovat olleet pelkästään positiivisia ja he kysyivät jo, koska seuraavan kerran kokoonnumme yhdessä. Perjantain peli oli hyvä mittari, mutta kahdessa seuraavassa pelissä pelaajat eivät joutuneet koville.

Mika Riutto:
Pelileiri oli onnistunut. Saimme lyhyessä ajassa pelillisiä asioita eteenpäin. Perjantain vastus BFV valmistautui ensi viikon Saksan mestaruusturnaukseen ja heillä oli muutama todella hyvä pelaaja. Mukava seurata, miten piiri pärjää kyseisessä turnauksessa.
Saimme hyvin informaatiota pelaajista ja palautteet seurajoukkuevalmentajille tullaan antamaan tällä viikolla. Tiettyihin asioihin pitää seuravalmentajien kanssa palata ja pyrimme kehittämään asioita, jotta motivoituneimmat pelaajat saisivat hyviä harjoitusympäristöjä useammin.
Pelaajat käyttäytyivät matkalla esimerkillisesti ja suuremmilta haavereilta vältyttiin.

Terveiset Hampurin kentältä! Kohta siirrymme turvatarkastusten kautta kohti konetta ja valmistaudumme paluuseen kotimaahan.
Mika Riutto
Valmennuspäällikkö