Uudenmaan piiri

Taitokilpailut

Taitotapahtumat

Suomen Palloliiton Uudenmaan piiri järjestää taitotapahtumia vuosittain syksyllä ja keväällä. Taitokilpailulajeilla on pitkät perinteet Suomen Palloliitossa.
Ennätyksiä, historiaa ym.>>

Taitokisakoulut järjestetään ennen piirin virallisia taitokilpailuja. Koulussa käydään taitokisalajit läpi perusteellisesti ja harjoitellaan oikeaa suoritustekniikkaa sekä tehdään päivän päätteeksi kokonaissuoritukset. Taitokisakoulut järjestetään lokakuussa ikäluokille 2005-2008. Ilmoittautuminen avataan elokuussa 2016

Taitokilpailut järjestetään vuosittain loka-marraskuussa. Vuoden 2016 taitokilpailut järjestetään Laaksolahden jalkapallohallissa vuonna 2001-2008 syntyneille tytöille ja pojille. Ajankohta on 2.-6.11.2016. Ilmoittautuminen keskitetysti seurasta 24.10.2016 mennesä.

Valtakunnalliset taitokilpailut järjestetään Marraskuussa 2016 Kuopiossa.

Taitokilpailusäännöt 2016

Taitomerkit ovat junioreille konkreettinen mittari omasta kehittymisestä. Taitokilpailulajeihin on luotu merkkisuoritusluokittelu (pronssi-hopea-kulta). Tyttöjen ja poikien eri ikäluokissa on omat merkkirajansa, jotka löytyvät taitokilpailusäännöistä. Seurat voivat ostaa merkin suorittaneille junioreilleen taitomerkit suoraan osoitteesta sporttikauppa@valo.fi

Lisätietoja:
Toni Räisänen