Uuden seuran liittyminen

SEURAN PERUSTAMISEEN ON LAADITTU OHJEISTUS, JOKA AUTTAA SEURAN PERUSTAMISVAIHEESSA OTTAMAAN HUOMIOON YHDISTYSLAIN, VAADITTAVAT MAKSUT SEKÄ TOIMITETTAVAT ASIAKIRJAT.

Yhden joukkueen seurojen perustamisen sijaan on suositeltavaa selvittää joukkueen mahdollisuus liittyä jo toimivaan seuraan. Näin uusi joukkue säästää huomattavasti kustannuksissaan. Alueen kilpailutoiminnasta voi tiedustella lähiseurojen yhteystietoja.

Jalkapalloseuran perustaminen tehdään yhdistyslain mukaisesti. Seuran tulee tehdä perusilmoitus yhdistysrekisteriin (Patentti- ja rekisterihallitus) seuran rekisteröimistä varten. Lisäksi seuran tulee liittyä Suomen Palloliiton (SPL) jäseneksi.

Liittymisanomus voidaan tehdä sähköisesti jäsenanomuslomakkeen kautta.

Seuran perustietojen lisäksi lomakkeen kautta tulee toimittaa seuraavat liitteet:
- seuran vahvistetut säännöt
- ilmoitus yhdistysrekisteriin hyväksymisestä eli yhdistysrekisteriote
- sopimus tietojen sääntömääräisestä luovuttamisesta ja tietojen käsittelystä (lataa sopimuspohja täältä)

Maksut
SPL:n liittymismaksu on 120 €, mikä laskutetaan Pelipaikkaan rekisteröitymisen yhteydessä.
Lisäksi vuosittain seuralta laskutetaan liiton jäsenmaksu, 250 € (v. 2021)

Tämän lisäksi laskutetaan sarjojen osallistumismaksut sekä muut mahdolliset maksut (kenttä- ja hallivuokrat, erotuomaripalkkiot ja -matkakulut, asettelumaksut, ottelusiirtomaksut, luovutusmaksut, turnausluvat ym.).

Pelaajan velvoitteet
Jokaisella joukkueen virallisiin sarjaotteluihin osallistuvalla pelaajalla tulee olla henkilökohtainen pelipassi. Lisäksi pelaajalla tulee olla kilpailumääräysten mukainen edustusoikeus ja/tai sopimukseen/poikkeuslupaan pohjautuva pelioikeus siinä seurassa, jonka otteluissa hän pelaa. Vakuutuksen voi hankkia Palloliiton kautta tai erikseen vakuutusyhtiöstä. Junioripelaajalla vakuutus on pakollinen.

Jäsenanomuslomake

1 Alkaa 2 Sivunvaihto 3 Valmis
Yhdistyksen virallinen nimi PRH:ssa.
Toivottu lyhenne, voi myös olla seuran koko nimi. SPL vahvistaa kaikessa kilpailutoiminnassa käytettävän lyhenteen.
Esim. harrasteseurana tai aiemmin jäsenseurana, joka liittyy nyt uudestaan jäseneksi.
Kaupunki tai kunta, jossa seura pääsääntöisesti toimii.
+358
Seuran virallinen postinsaaja. Tätä sähköpostiosoitetta käytetään SPL:n viralliseen tiedottamiseen seurojen suuntaan.
FI
IBAN
Valitse Pelipaikkaan sallitut lajit
Valitse Pelipaikkaan sallitut tasot
Seuran vahvistetut säännöt
Tiedostokoon on oltava pienempi kuin 50 MB.
Sallitut tiedostotyypit: pdf doc docx.
Ilmoitus yhdistysrekisteriin hyväksymisestä
Tiedostokoon on oltava pienempi kuin 50 MB.
Sallitut tiedostotyypit: pdf doc docx.
Palauta tähän sopimuspohja, johon on täytetty seuran tiedot sekä allekirjoitus.
Tiedostokoon on oltava pienempi kuin 20 MB.
Sallitut tiedostotyypit: gif jpg jpeg png tif pdf.