Mistä on kyse?

UEFA Playmakers -jalkapallo-ohjelman tavoitteena on tarjota 5–8-vuotiaille lapsille ensiaskel jalkapallon parissa. Ohjelman on rakentanut UEFA ja jalkapalloharjoitukset on rakennettu lasten näkökulmasta tarinankerronnan keinoin. Tarinat on rakennettu yhdessä UEFA:n kumppanin Disneyn kanssa. Ohjelmassa mukana oleva seura voi valita käyttävänsä joko Frozen tai Ihmeperhe -animaatioelokuvaa harjoitusten tarinan runkona.

Playmakers -harjoituksissa keskitytään liikunnallisten ja sosiaalisten taitojen sekä jalkapallotaitojen harjoitteluun. Harjoituksen runko pohjautuu Disneyn Frozen- tai Ihmeperhe- tarinoihin. Harjoituksissa innostutaan, opetellaan kaverin kannustamista ja iloitaan omista ja toisten onnistumisista. Tavoitteena on rohkaista pieniä tyttöjä mukaan lajin pariin ja varsinaiseen joukkuetoimintaan.

UEFA ja Disney yhdistivät voimansa kasvattaakseen tyttöjen määrää jalkapallossa – Playmakers -ohjelma käynnistyy 38 paikkakunnalla >>

Lisätiedot: Kehityspäällikkö Heidi Pihlaja, heidi.pihlaja(a)palloliitto.fi