Länsi-Suomi

Länsi-Suomen piirin taitokilpailut Porin Karhuhallissa

Länsi-Suomen Piirin taitokilpailut järjestetään lauantaina 18.11.2017 Porin Karhuhallissa, ja näihin kilpailuihin saa osallistumisoikeuden suorittamalla seuran järjestämissä taitokilpailuissa kulta tai hopea merkkisuoritukseen oikeuttavan ajan. Jatkossa piirin taitokilpailut on tarkoitus pitää vuorovuosina Turun ja Satakunnan päässä piiriä.

Seurojen taitokilpailujen, jotka toimivat myös karsintoina piirin kilpailuihin, tarkoituksena on nostaa taitokisakulttuurin arvoa piirissä, seuroissa, joukkueissa, valmentajissa ja pelaajissa. Ajatuksena on, että joukkueissa/seurassa harjoitellaan taitokilpailulajeja ja seura järjestää seuran taitokilpailut, joissa harjoitellaan kilpailemista. Piirin tehtävänä on järjestää seurojen kisojen parhaille pelaajille mahdollisuus kilpailla paremmuudesta yhdessä piirin parhaiden kanssa.

Valtakunnalliset taitokilpailut järjestetään Oulussa 2.-3.12.2017. Valtakunnallisiin kilpailuihin saa osallistumisoikeuden piirin taitokilpailujen voittajat Ikäryhmistä E10, E11, D12, D13, C14, C15 (tytöt ja pojat)  ja kaikki kultamerkin suorittaneet.
(Ikäluokat F8 ja F9 kilpailevat ainoastaan piiritasolla eli ko, ikäluokat ei osallistu valtakunnallisiin taitokilpailuihin)

Lisätietoa taitokilpailuista TÄÄLTÄ ja piirin nuorisopäällikkö Jarno Haanpäältä, jarno.haanpaa@palloliitto.fi