SPL Tampere

Turnaukset

Suomen Palloliiton kilpailumääräysten mukaisesti kaikilla seurojen tai muiden yhteisöjen järjestämillä turnauksilla ja sarjoilla tulee olla oman piirinsä lupa. Luvanvaraisiksi katsotaan kaikki turnaukset ja sarjamuotoiset kilpailut, joihin osallistuu vähintään neljä joukkuetta ja jossa joukkueet edustavat useampaa kuin yhtä seuraa.

Hyväksytyt turnaukset löytyvät Palloliiton tapahtumakalenterista >>
Hyväksytyt turnaukset kirjataan Tapahtumakalenteriin SPL Tampereen toimiston toimesta eli seurat eivät enää itse ilmoita Tapahtumakalenteriin mitään.
Tieto hyväksymisestä lähetetään myös turnausluvan hakijalle.

Turnauslupa
Lupa turnauksen tai sarjan järjestämiseen anotaan seuran toimesta täyttämällä nettilomake viimeistään kuukautta ennen turnauksen tai sarjan alkamispäivää. Mikäli turnaukseen osallistuu ulkomaisia joukkueita, on se kansainvälinen ja lupa on anottava viimeistään kaksi kuukautta ennen turnauksen alkamispäivää. Turnausluvan käsittely on ilmainen. Mikäli turnaus kuitenkin järjestetään ilman SPL Tampereen lupaa, seuraa siitä 50,- laiminlyöntimaksu.
Turnauslupa-anomus>>

Kilpailumääräysten mukaan piirin jäsenseurat saavat osallistua ainoastaan luvan saaneisiin turnauksiin. Jos turnaus ei ole tapahtumakalenterissa, on mahdollista, että turnauksella ei ole oman piirinsä lupaa. Epäselvissä tapauksissa ota yhteys piirin kilpailuosastoon >>

Erotuomarit
Erotuomarikerhot voivat asetella Palloliiton tai SPL Tampereen hyväksymiä erotuomareita vain sellaisiin turnauksiin, joille on myönnetty järjestämislupa.

Säännöt
Turnauksen sääntöjen on oltava SPL:n määräysten ja Kaikki Pelaa-ohjelman mukaiset.
Kaikki Pelaa -säännöt >>

Tasoluokitustyökalu
Turnausten tasoluokitustyökalu on mainittu myös säännöissä ja se ohjaa turnausten tasoa, jotta lapset ja nuoret saavat mahdollisimman tasaisia otteluja. Lisätietoa tasoluokitustyökalusta>>

Jury
Turnauksella on nimetty jury, johon kuuluvat järjestäjän, yhden vierasjoukkueen ja erotuomareiden/peliohjaajien edustajat. Jury vastaa siitä, että turnauksessa noudatetaan SPL:n sääntöjä ja määräyksiä. Juryn tehtäviin kuuluu myös puuttua mahdollisesti esiintyvin rikkeisiin sekä tarvittaessa raportoida piirille sääntörikkomuksista.

Kaikki Pelaa-vastaava
Nuorten turnauksissa järjestäjän edustaja juryssa toimii samalla turnauksen Kaikki Pelaa -vastaavana (nimettynä turnausta hakiessa).