SPL Tampere

Futsalin pelaajakehitysleirit

SPL Tampere jatkaa syksyllä 2015 uudelleen käynnistämiensä futsalpelaajien pelaajakehitystapahtumien järjestämistä futsalkaudella 2016–2017 laajennetussa muodossa. Menneellä futsalkaudella 2015–2016 leiritettyjen 1998–1999-syntyneiden poikapelaajien lisäksi piirin pelaajakehitystapahtumia tullaan kevään 2017 aikana järjestämään erikseen myös futsalpelaajan polulla etenemisestä kiinnostuneille 1999–2001-syntyneille tyttöpelaajille sekä 2000–2001-ikäluokkien poikapelaajille.

Leiritapahtumina järjestettävän pelaajakehitystoiminnan päätavoitteena on antaa lupaaville ja innokkaille nuorille pelaajille lisävirikkeitä futsalpelaajan polulla etenemiseksi laadukkaassa valmennus- ja peliympäristössä. Pelaajakehitystapahtumat ovat myös osa SPL:n pelaajakoulutusta, jonka tarkoituksena on tunnistaa ja kouluttaa lahjakkaimpia pelaajia liiton valmennuslinjan mukaisesti tuleviin maajoukkuetoimintoihin.

Jalkapallon Huuhkaja- ja Helmaripäivien toimintamallin mukaisesti futsalpelaajien pelaajakehitystapahtumiin tullaan myös integroimaan kohderyhmänä olevien ikäluokkien seuravalmentajille suunnattua valmentajakoulutusta. Valmentajakoulutuksen päätavoitteena on antaa pelaajakehitystapahtumiin osallistuville valmentajille uusia ajatuksia seuroissa tehtävän arkisen valmennustyön kehittämiseen.

Kohderyhmät:

1998–1999-syntyneet poikapelaajat
2000–2001-syntyneet poikapelaajat
1999–2001-syntyneet tyttöpelaajat

Opetuksen painopisteet ja sisällöt:

Pelaajakehitystapahtumien opetuksellinen painopiste tulee olemaan pelaajien pelikäsityksen, ryhmä- ja joukkuetaktisten osaamisen sekä havainnointi- ja päätöksentekotaitojen kehittämisessä. Toisaalta pelaajille pyritään antamaan palautetta yksilöllisesti ja kokonaisvaltaisesti lisäten heidän valmiuksiaan muidenkin henkilökohtaisten taitojen ja ominaisuuksiensa kehittämiseen.

Ajankohdat:

Kauden 2016–2017 leiritapahtumat järjestetään pääasiassa koulupäivinä. Leiriajankohdat ovat seuraavat:

Vuosina 1998–1999-syntyneet pojat:

1. leiritapahtuma:  ke 18.1. n. klo 9.00-16.00
2. leiritapahtuma: ke 22.2. n. klo 9.00-16.00
3. leiritapahtuma: maaliskuun alku, mahdollisesti SPL:n piirien yhteinen pelitapahtuma

Vuosina 2000–2001-syntyneet pojat:

1. leiritapahtuma:  ti 17.1. n. klo 9.00-16.00
2. leiritapahtuma: ti 21.2. n. klo 9.00-16.00

Vuosina 1999–2001-syntyneet tytöt:

1. leiritapahtuma: ma 16.1. n. klo 9.00-16.00
2. leiritapahtuma: ke 15.2. n. klo 9.00-16.00

Kustannukset:

Pelaajakehitystapahtumien kustannukset laskutetaan tapahtumakohtaisesti seuralta tai pelaajalta itseltään, kyseisen seuran toimintatavan mukaisesti.

Pelaajarekrytointi:

Seurat voivat esittää futsaliin suuntautuvia lahjakkaimpia ja motivoituneimpia pelaajiaan leiritapahtumiin. Lähtökohtaisesti seuroja kehotetaan esittämään tapahtumiin 5-6 pelaajaa (4-5 kenttäpelaajaa ja 1-2 maalivahtia). Mukaan otettavat pelaajat ilmoitetaan seuroille tammikuun alussa.

Toivomme paikalle seuravalmentajia osallistumaan valmentajakoulutukseen ja tapahtumien valmennukseen.

Esitä pelaajaa 31.12.2016 mennessä täältä: https://www.palloliitto.fi/tampere/pelaajakehitys/futsalpelaajakehitysleirit/esita-pelaajaa-futsalin-pelaajakehitysleireille

Lisätietoja:

Mikko Tulonen