
Uutta toimintaa ja harrastajia seuraan ketterällä kehittämisellä
Ketterä kehittäminen auttaa seuroja rakentamaan uutta toimintaa ja kehittämään nykyistä toimintaa uusille kohderyhmille.
Tervetuloa ketterän kehittämisen maailmaan!
Kyseessä on ketterän kehittämisen malliin perustuva valmennus seuroille. Palloliiton on järjestänyt seuroille Ketterän Kehittämisen Verkkotyöpajoja, joiden tavoitteena on ollut löytää toimivia tapoja toteuttaa menestyvää toimintaa uusille kohderyhmille.
Mistä lisää resursseja seuraan?
Resurssien kanssa painiminen yhdistää varmasti kaikkia suomalaisia seuroja.
- Jos ajatellaan jalkapalloseurojen pieniä resursseja, kehittämistä kannattaa tehdä kevyin kokeilun ja oppia tekemällä. Näin uuttaa oppimista ja toimintaa syntyy vähemmällä energialla ja suunnittelun sijasta tapahtuu, kertoo verkkotyöpajan valmentaja ja Palloliiton seurakehittäjä Petri Selkee.
- Verkkotyöpajojen yhteydessä seurojen kanssa käydyissä keskusteluissa nousee toistuvasti esiin yksi teema - resurssit. Resurssien kanssa painiminen yhdistää varmasti kaikkia suomalaisia seuroja. Työpajoissa käymme läpi ajatuksia siitä, kuinka löytää lisää euroja seuratoimintaan ja kuinka niitä voisi käyttää, Selkee avaa.
Ketterän kehittämisen mallin lisäksi Selkeen johdolla pääsee tutustumaan tehokkaaseen digimarkkinointiin ja sosiaalisen median hyödyntämiseen seurojen jäsenhankinnassa.
Selkee vetää myös podcasteja joissa käsitellään Ketterää kehittämistä sekä Palloliiton strategiapodgastissa uuden toiminnan käynnistämistä seuroissa.
Podcastit ja digimarkkinoinnin verkkokoulutukset löydät omilta välilehdiltään.
Miksi digimarkkinointi?
Koska se toimii! Vai mitä ajattelet seuraavasta?
Seura INVESTOI facebook-markkinointiin 616€. Tuloksena jalkapallokouluun / perhefutikseen 120 uutta pelaajaa, uuteen ikäluokkaan 20 uutta ja kausimaksutulot ovat yhteensä 5762€
Opi lisää digitaalisesta markkinoinnista ja sen mahdollisuuksista osallistumalla Digimarkkinoinnin työpajoihin. Työpajoissa käsitellään erilaisia tapoja hyödyntää digitaalista markkinointia, etenkin sosiaalisen median aluistoilla.
Kuuntele myös viereisen välilehden podcasteista lisää asiaa digimarkkinoinnin onnistumisista Puistolan Urheilijoiden Timo Bengs:n kertomana!
Digimarkkinointi -työpajat
Ketterä kehittäminen seuroissa -podcast
Spotifysta löytyy Ketterään kehittämiseen keskittyvä Petri Selkeen hostaama Palloliiton podcast. Podcastissa käydään vieraiden kanssa läpi kiinnostavia tapoja luoda uutta tai kehittää vanhaa toimintaa urheiluseuraympäristössä.
Ketterän kehittämisen sisältöjä Palloliiton Strategiapodcastissa
Palloliiton Strategiapodcastissa on puhuttu Ketterästä kehittämisestä useassa jaksossa. Seitsemän jaksoa käsittelee ketterän kehittämisen perusasioita.
Klikkaamalla podcastin upotuksen vasemman reunan kuvaa, pääset tutustumaan kaikkiin Stategiapodcastin jaksoihin.
Lajimarkkinoinnin uudet tuulet -seminaari järjestettiin Helsingissä 7.3.2023.
Seminaarissa toimijat eri seuroista kertoivat case-esimerkkien kautta, kuinka he ovat onnistuneesti rakentaneet harrastetoimintaa uusille kohderyhmille ja kasvattaneet seuran harrastajamäärää. Tapahtumassa kuultiin Grankulla IFK:n Perhe- ja Minifutiksesta, HJK:n matalan kynnyksen lasten harrastefutiksesta sekä JäPSin järjestämästä aikuisten kuntofutiksesta. Lisäksi seminaarissa opittiin digitaalisesta markkinoinnista RiPS:in ja PuiU:n johdolla.
Tapahtuma huipentui urheiluseurojen toimintaympäristöä käsittelevään paneelikeskusteluun, johon osallistuivat Olympiakomitean asiantuntija Ulla Nykänen, Suomen Palloliiton seurakehittäjä Lasse Keski-Loppi, Grankulla IFK:n toiminnanjohtaja Johanna Tiinus sekä JäPS:in toiminnanjohtaja Marika Hagelin.
Löydät kaikki seminaarin esitykset tältä sivulta ja Palloliiton Youtube-kanavalta.
Materiaalit
Esitykset
Tervetuloa ja avaus
Perhefutis ja miniliiga merkittävään kasvuun, Johanna Tiinus, GrIFK
Nuorten kevyempi harrastaminen, Noora Mikola, HJK
Aikuisten kuntofutis, Marika Hagelin & Sofi Heikkilä, JäPS
Digimarkkinointi case: aloittavien tyttöjen rekrytointi, Lauri Salovaara, RiPS
Digimarkkinointi case: miten 616 € investointi muuttui 6000 € kausimaksutuloiksi, Timo Bengs, PuiU
Uutta toimintaa seuraan? Mitä opin jalkapalloseuroista? Petri Selkee, Palloliitto
Paneelikeskustelu
Etkö löytänyt etsimääsi?
Seuraa meitä
Liity postituslistalle
Saat alennuksen Huuhkajien ja Helmareiden ottelulipuista. Lisäksi saat etuosto-oikeuden Huuhkajien ottelulippuihin sekä etuja Maajoukkueen verkkokauppaan.
Postituslistalle liittyminen