Uutta toimintaa ketterällä kehittämisellä -sivun hero-kuva

Uutta toimintaa ja harrastajia seuraan ketterällä kehittämisellä

Ketterä kehittäminen auttaa seuroja rakentamaan uutta toimintaa ja kehittämään nykyistä toimintaa uusille kohderyhmille.

Tervetuloa ketterän kehittämisen maailmaan!

Kyseessä on ketterän kehittämisen malliin perustuva valmennus seuroille. Palloliitto on järjestänyt seuroille Ketterän Kehittämisen Verkkotyöpajoja, joiden tavoitteena on ollut löytää toimivia tapoja toteuttaa menestyvää toimintaa uusille kohderyhmille.

Mistä lisää resursseja seuraan?

Resurssien kanssa painiminen yhdistää varmasti kaikkia suomalaisia seuroja.

- Jos ajatellaan jalkapalloseurojen pieniä resursseja, kehittämistä kannattaa tehdä kevyin kokeilun ja oppia tekemällä. Näin uuttaa oppimista ja toimintaa syntyy vähemmällä energialla ja suunnittelun sijasta tapahtuu, kertoo verkkotyöpajan valmentajana ja Palloliiton seurakehittäjänä toiminut Petri Selkee.

- Verkkotyöpajojen yhteydessä seurojen kanssa käydyissä keskusteluissa nousi toistuvasti esiin yksi teema - resurssit. Resurssien kanssa painiminen yhdistää varmasti kaikkia suomalaisia seuroja. Työpajoissa kävimme läpi ajatuksia siitä, kuinka löytää lisää euroja seuratoimintaan ja kuinka niitä voisi käyttää, Selkee avaa.

Ketterän kehittämisen mallin lisäksi Selkeen johdolla on päästy tutustumaan tehokkaaseen digimarkkinointiin ja sosiaalisen median hyödyntämiseen seurojen jäsenhankinnassa.
Selkee vetämissä podcasteissa käsitellään Ketterää kehittämistä sekä Palloliiton strategiapodgastissa uuden toiminnan käynnistämistä seuroissa.

Podcastit ja digimarkkinoinnin verkkokoulutukset löydät omilta välilehdiltään.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä