Seurayhteisön valmennusosaamisen kehittäjän tehtävänä on vastata ydinseuran ja yhteistyöseurojen valmennusosaamisen kokonaisvaltaisesta kehittämisestä.

Seurayhteisön valmennusosaamisen kehittäjän vastuualue ja tehtävät

Seurayhteisön valmennusosaamisen kehittäjällä on kokonaisvastuu seurayhteisön valmennusosaamisen ja sen päivittäisen käyttöönoton kehittämisestä omassa seurassa ja yhteistyöseuroissa. Hän vastaa

• SPL koulutusten järjestämisestä yhteistyössä SPL- henkilöstön ja Tutoreiden kanssa. Seurayhteisön valmennusosaamisen kehittäjän koulutusvastuuseen kuuluvat:

• Futisvalmentajan starttikoulutukset

• Ikävaihekoulutukset 5-7- ja 8-11-vuotiaat

• UEFA C- koulutukset

• Teemakoulutukset

• mahdolliset UEFA B- ja UEFA Youth B- koulutukset Palloliiton kanssa erikseen sovitulla tavalla

• seurayhteisön valmentajien koulutusrekisteristä ja suoritettujen koulutusten kirjaamisesta valmentajien koulutusten hallintajärjestelmään.

• valmentajaverkoston toiminnan organisoinnista ja yhteisten koulutustapaamisten järjestämisestä.

• osaamisen käyttöönoton syventämisestä päivittäisessä valmennustyössä.

• osaamisen käyttöönoton hyvien toimintamallien kehittämiseen ja jakamiseen.

• Huuhkaja- ja Helmaritoiminnan koordinoinnista, toteuttamisesta ja organisoinnista 4-5 tapahtuman osalta vuosittain Palloliiton alueellisen koulutuspäällikön alaisuudessa.

• seurayhteisön lahjakkaiden valmentajien tunnistamisesta ja kehittämisestä

Tavoitteet ja mittarit

Tavoitteet ja mittarit toiminnalle koostuvat määrällisistä ja laadullisista mittareista ja tavoitetasoista, jotka tarkennetaan yhteistyössä Palloliiton ja seuran kanssa. Mittareiden pääpainopiste on valmennusosaamisen vaikuttavuuden vahvistamisessa ja valmentajakoulutusten järjestämisessä sekä valmentajien koulutustasojen nostamisessa koko seurayhteisössä.

Mittareiden pääpainopiste on valmennusosaamisen vaikuttavuuden vahvistamisessa, johon kuuluvat A) valmennusosaamisen määrälliset mittarit ja B) Valmennusosaamisen laadulliset mittarit

A) Valmennuksen ja koulutusprosessien määrälliset mittarit

1.Koulutustapahtumat

Valmennuksen ja koulutuksen määrälliset mittarit, osa 1: Koulutustapahtumat