Jyväskylän Yliopiston Liikuntatieteellisen tiedekunnan ja Palloliiton yhteisen valmentajakoulutuksen tavoitteena on rakentaa yliopistollinen koulutuspolku, jossa opiskelija voi opintojaan täydentämällä suorittaa valmentajatutkinnon. Palloliitto tarjoaa opiskelijoille mahdollisuuden suuntautua jalkapalloon osana heidän henkilökohtaista opintosuunnitelmaansa (HOPS)

Futisvalmentajan startti - Haku päättyy 20.10.2019 (valinnat ilmoitetaan 27.10. mennessä)

Kurssi järjestetään yhteistyössä Jyväskylän Pallokerhon ja JJK-junioreiden kanssa. Kurssin suorittaminen edellyttää lähijaksoille osallistumista, kurssiin liittyvien tehtävien suorittamista ja sitoutumista keskimäärin kerran viikossa valmennettavan joukkueen harjoitteluun. Valmennuksesta maksetaan opiskelijalle valmentajakorvaus seuran yleisten korvauskäytänteiden mukaisesti.

Kurssille valitaan yhteensä 13 opiskelijaa seuraavin kriteerein (max 12 p):

1. Pelaajatausta, korkein pistemäärä 4p
  2. Valmentajakokemus, korkein pistemäärä 4p
  3. Motivaatiokirje, korkein pistemäärä 4p

Hakemukset tulee lähettää 20.10 mennessä osoitteeseen: [email protected]

Ilmoita ja kuvaa hakemuksessasi valintakriteerien kohdat 1-3.

Lähijaksojen ajankohdat

2.11.

7.12.

Ikävaihekoulutus – Haku päättyy 23.12.2019 (valinnat ilmoitetaan 5.1. mennessä)

Kurssi järjestetään yhteistyössä Jyväskylän Pallokerhon ja JJK-junioreiden kanssa. Kurssin suorittaminen edellyttää hyväksyttyä FVS- kurssin suorittamista, lähijaksoille osallistumista, kurssiin liittyvien tehtävien suorittamista ja sitoutumista keskimäärin kahdesti viikossa valmennettavan joukkueen harjoitteluun. Valmennuksesta maksetaan opiskelijalle valmentajakorvaus seuran yleisten korvauskäytänteiden mukaisesti.

Kurssille valitaan yhteensä 8 opiskelijaa seuraavin kriteerein (max 12 p):

1. Pelaajatausta, korkein pistemäärä 4p
  2. Valmentajakokemus, korkein pistemäärä 4p
  3. Motivaatiokirje, korkein pistemäärä 4p

Hakemukset tulee lähettää 23.12 mennessä osoitteeseen: [email protected]

Ilmoita ja kuvaa hakemuksessasi valintakriteerien kohdat 1-3.

Lähijaksojen ajankohdat

12.1.2020

9.2.2020

21.3.2020

UEFA B- Haku päättyy 15.2.2020

Kurssi on Palloliiton organisoima koulutus. Kurssille valittavan opiskelijan tulee täyttää seuraavat kriteerit: 1 tai 2 ja kaikille kohta 3.

1. UEFA C-kurssin (tai vanha SPL C-kurssin) hyväksytty suoritus TAI
  2. Huippupelaajatausta:

​3 vuotta ja 30 ottelua miesten ja naisten pääsarjoissa tai miesten toiseksi ylimmällä sarjatasolla.

Vielä tänä vuonna 2019 huippupelaajat voivat hakea suoraan UEFA B koulutukseen ja suorittaa Futisvalmentajan startin sopivassa ajankohdassa. Suosittelemme kuitenkin Futisvalmentajan starttikoulutuksen suorittamista ennen UEFA B koulutuksen alkua. Vuoden 2019-20 aikana suoritettu huippupelaajille suunnattu UEFA B koulutus tulee hyväksytyksi vasta kun koko koulutus on suoritettu hyväksytysti sekä Futisvalmentajan starttikoulutus on suoritettu.

3. Koulutusvaatimuksiin sisältyvän valmennusharjoittelun takia jokaisen kurssille valittavan on kyettävä nimeämään seurajoukkue, jossa hän toteuttaa valmennussuorituksensa.

Hakemukset tulee lähettää 15.2. 2020 mennessä osoitteeseen: [email protected]

Ilmoita ja kuvaa hakemuksessasi valintakriteereihin liittyvät asiat.

Kurssin lähijaksojen ajankohdat tarkentuvat tammikuun aikana.