UEFA Futsal B -valmentajakoulutus on UEFA:n vuonna 2015 vahvistamien koulutusvaatimusten (125 h) mukainen valmentajakoulutus, jonka tavoitteena on antaa valmiuksia edustustason futsaljoukkueiden valmentamiseen ja johtamiseen sekä nuorten huippupelaajien kehittämiseen. UEFA Futsal B -valmentajakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti Futsal C -valmentajakoulutuksen suorittaneille valmentajille. Koulutukseen voivat hakeutua myös valmentajauransa alkuvaiheessa olevat huippufutsalpelaajat, jotka ovat ennen koulutusta suorittaneet vähintään Futisvalmentajan startti -koulutuksen.

Koulutusvaatimuksiin sisältyvien kausisuunnittelutehtävien ja valmennusharjoittelun takia jokaisen kurssille valittavan on kyettävä nimeämään joukkue, jota hän valmentaa kaudella, jolloin osallistuu UEFA Futsal B -koulutukseen. Joukkueen tulee lähtökohtaisesti vastata koulutuksen tavoitteiden mukaisia ikäryhmiä (16-vuotiaat ja vanhemmat pelaajat)

Tuleva UEFA Futsal B -valmentajakoulutus

UEFA Futsal B -valmentajakoulutuksia järjestetään 1-2 vuoden välein. Futsalkauden 2021–2022 UEFA Futsal B -koulutuksen haku on käynnistynyt, ja seuraavaa koulutusta suunnitellaan alustavasti futsalkaudelle 2022–2023.

Käynnissä oleva UEFA Futsal B -valmentajakoulutus

Futsalkaudella 2021–2022 järjestettävään UEFA Futsal B -koulutukseen voi hakeutua ja osallistua myös ulkomailta saapuvia valmentajia. Koulutuksen virallisia kieliä ovat suomi ja englanti. Suomalaisten kouluttajien lisäksi koulutustehtävissä toimivat Suomen miesten futsalmaajoukkueen päävalmentaja Mićo Martić ja maalivahtivalmentaja Dusan Matic.

Jaksot:
1. jakso: 18.-21.9.2021, Eerikkilä
2. jakso: seurajakso, työskentelyä itsenäisesti ja pienryhmissä
3. jakso: 2.-5.12.2021, Eerikkilä (jakson aikaikkuna, lopulliset 3 lähipäivää tarkentuvat kurssilaisvalintojen jälkeen)
4. jakso: seurajakso, työskentelyä itsenäisesti ja pienryhmissä
5. jakso: 16.-20.2.2022, Eerikkilä (jakson aikaikkuna, lopulliset 4 lähipäivää tarkentuvat kurssilaisvalintojen jälkeen)

Hinta: 2000 euroa (hinta sisältää opetuksen ja majoituksen täyshoidolla Eerikkilän urheiluopistolla lähijaksojen aikana). HUOM! Ulkomailta saapuvien valmentajien kurssihintaan saattaa tulla korotuksia mm. Suomessa järjestettävien valmennusosaamista arvioivien näyttökokeiden järjestelyjen vuoksi.

Haku: Haku: Futsalkauden 2021-2022 koulutuksen virallinen hakuaika on päättynyt, mutta koulutuksen avoimille kurssilaispaikoille voi vielä hakeutua pe 16.7.2021 saakka. Etusijalla kurssilaisvalinnoissa ovat virallisen hakuajan puitteissa (30.6.2021) hakeneet.
Hakemus tulee toimittaa sähköpostitse osoitteeseen [email protected].
Hakemuksesta tulee ilmetä hakijan nimi, yhteystiedot ja käydyt valmentajakoulutukset. Hakemuksen liitteenä tulee myös toimittaa koulutuksen maksusitoumus ja valmentaja-CV.

Koulutukseen hakeutumisesta kiinnostuneille huippufutsalpelaajille tarjotaan myös mahdollisuus suorittaa valintavaatimuksena oleva FVS-koulutus 6.-8.8.2021 Ylöjärvellä. Lisätietoja tästä koulutuksesta löydät Valmentajakoulutusten hallintajärjestelmästä (vaatii kirjautumisen) (https://moodle.palloliitto.fi/hrd/skill/68?training=2195). Vaihtoehtoisia FVS-koulutuksen suorituspaikkoja voi myös tiedustella alueellisilta koulutuspäälliköiltä ja alueellisilta futsalkoulutusvastaavilta.

FVS-koulutuksiin ilmoittaudutaan VKHJ-järjestemän kautta, joka vaatii kirjautumisen.
Kirjautumiseen tarvitaan, että hakija on rekisteröity Pelipaikka-järjestelmään valmentaja-roolilla ja Pelipaikassa oleva sähköpostiosoite on ajan tasalla. Jos rekisteröintiä ei ole, niin hakijan seuran tulisi tehdä rekisteröinti Pelipaikkaan ja siitä noin vuorokauden kuluessa tunnukset valmentajakoulutusrekisteriin toimivat ja valmentaja saa sähköpostiviestin tunnuksista.
Tarkempia ohjeita löytyy >>

Lisätietoja UEFA Futsal B -koulutuksesta:
Futsalvalmentajakoulutusvastaava Kerkko Huhtanen
Sähköposti: kerkko.huhtanen(at)palloliitto.fi